«پویش ملی وحدت» به همت باشگاه هنر و رسانه‌ی نوجوان و با همکاری قابل توجه اهل سنت و اهل تشیع، به مناسبت هفته‌ی وحدت برگزار و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «پویش ملی وحدت» به همت باشگاه هنر و رسانه‌ی نوجوان و با همکاری قابل توجه اهل سنت و اهل تشیع، به مناسبت هفته‌ی وحدت برگزار شد. این پویش همزمان با ولادت پیامبر مهربانی‌ها (ص) آغاز به کار کرد و با دعوت از هم‌وطنان شیعه و سنی در جای جای میهن عزیزمان ایران، به فعالیت خود ادامه داد.

پویش ملی وحدت با هشتگ برای اسلام، برای ایران شروع به انتشار تصاویر ارسالی از طرف هم‌وطنان شیعه و سنی در پیام‌رسان بله کرد؛ لازم به ذکر است که درگاه مجازی این پویش در پیام‌رسان بله قرار داشت و دوست‌داران وحدت اسلامی، در کانال پویش ملی وحدت حضور داشتند. پیام‌رسان بله برای تبلیغ هرچه بیشتر و بهتر این پویش و دعوت از هموطنان شیعه و سنی، بخش مهمی از تبلیغات قسمت ویترین خود را به این پویش اختصاص داد.

هدف از برگزاری این پویش، نشان دادن همبستگی مردمان سنی و شیعه، اهتمام هرچه بیشتر به هفته وحدت و جمع‌آوری نگارخانه‌ای مملو از تصاویر دوست‌داران ایران و قرآن کریم بود. در تبلیغاتی که برای این پویش به نمایش درآمد؛ از هموطنان درخواست شد تا با دوست شیعه یا سنی‌شان در پناه قرآن کریم و پرچم عزیز ایران، عکسی گرفته و به نشانی selfie_vahdat@ ارسال کنند.

همچنین شبکه امید، حوزه هنری استان‌های گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان و مجموعه‌های بسیاری همچون مرکز تربیتی کرامت، سازمان مدارس صدرا، پیام‌رسان عماریار و … به این رویداد مجازی پیوستند. در این پویش افرادی از شهرها و شهرستان‌های مختلف همچون سیستان و بلوچستان، گرگان، تهران، مراوه‌تپه، درمیان خراسان جنوبی، گنبدکاووس، روستای علی آباد، سرخس و.. شرکت کردند. همچنین دانش‌آموزان و دانشجویانی از خوابگاه‌های مختلف برای دبیرخانه‌ی این پویش، عکس‌هایی با محوریت دوستی شیعه و سنی ارسال کردند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد مجازی، تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا همبستگی اهل سنت و اهل تشیع را به تصویر بکشند.

در پایان، تصویر برتر توسط دبیرخانه این پویش انتخاب شده و به آن‌ها تندیس وحدت اهدا شد. دبستان دخترانه چهارده معصوم منطقه ۱۵ تهران برنده‌ی تندیس وحدت اولین پویش ملی وحدت شدند. دانش‌آموزان دبستانی این مدرسه با جشن گرفتن در کنار هم و در دست داشتن سیب وحدت، میلاد پیامبر مهربانی (ص) را جشن گرفتند.