۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۳

برگزاری انتخابات پارلمانی در جمهوری کنگو

برگزاری انتخابات پارلمانی در جمهوری کنگو

جمهوری کنگو یکی از کشورهای صادر کننده نفت در قاره آفریقا، شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جمهوری کنگو در حالی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است که به احتمال زیاد حزب حاکم و متحدان آن پیروز این انتخابات خواهند بود.

انتخابات پارلمانی کنگو در حالی برگزار می شود که احزاب مخالف دولت، در این خصوص که دسترسی چندانی به رسانه های دولتی برای انجام تبلیغات نداشته اند، انتقاداتی را مطرح کرده اند.

در همین رابطه "گاسپارد کایا ماگان" معاون حزب UPADS مهمترین حزب مخالف دولت، نامزدهای مود حمایت دولت را متهم به سوء استفاده از رسانه ها و منابع دولتی برای تضمین پیروزی در انتخابات کرده است.

حزب حاکم کنگو ( حزب کارگران کنگو PCT ) به رهبری "دنیس ساسو نگسو" رئیس جمهور این کشور و متحدان آن اکثریت 140 کرسی پارلمان را در دست دارند و پیش بینی می شود که در انتخابات امروز نیز مجددا اکثریت آرا را بدست بیاورند.

دو ملیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات جمهوری کنگو هستند و این در حالی است که الجزیره از کم بودن میزان مشارکت مردم در این انتخابات خبر داده وبه نقل از یکی از مسئولان برگزاری انتخابات شهر "برازاویل" پایتخت کنگو، اعلام کرده که در یکی از واحدهای اخذ رای 527 نفر برای رای دادن ثبت نام کرده بودند اما فقط 200 نفر در پای صندوق حاضر شده اند.

کنگو از سال 1997 به بعد به ثبات نسبی رسیده اما در مارس سال جاری نزدیک به 300 نفر در جریان یک انفجار در شهر برازاویل کشته شدند.

کنگو از صادر کنندگان نفت در افریقا مسحوب شده و انتظار می رود که در سال جاری میلادی روزانه 288 هزار بشکه نفت تولید کند. صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال 2013 میلادی به 5 درصد می رسد.

کد خبر 1651256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha