۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۶

بیات:

برداشت زغال اخته از باغات بخش رودبار الموت غربی آغاز شد

برداشت زغال اخته از باغات بخش رودبار الموت غربی آغاز شد

قزوین- خبرگزاری مهر: مسئول جهاد کشاورزی بخش رودبار الموت غربی گفت: برداشت محصول زغال اخته از باغات روستاهای استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بیات در این باره اظهارداشت: از 850 هکتار از سطح کل باغات استان 650 هکتار از کشت این محصول به بخش الموت غربی اختصاص دارد.
 
وی با اشاره به اینکه عملکرد تولید زغال اخته در سال گذشته در این بخش هشت الی 10 تن در هر هکتار بود افزود: در سالجاری با بارش برف نابهنگام در بهار، پیش بینی می شود متوسط تولید زغال اخته درهر هکتار 6.5 تن باشد.
 
بیات یادآورشد: با پیش بینی های انجام شده بیش از پنج هزار و 500 تن محصول از باغات زغال اخته برداشت شود.
 
مسئول جهاد کشاورزی بخش رودبار الموت غربی عنوان کرد: استان قزوین در زمینه تولید محصول زغال اخته رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
وی به برنامه های جهاد کشاورزی برای افزایش تولید محصول اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی با احداث کارگاهها و کارخانه های بسته بندی و فرآوری این محصول در تلاش است تا محصول بهتر و با کیفیت تر را در بازار عرضه کند.
 
مهندس بیات در خصوص خواص و مزایای این محصول اظهارداشت: زغال اخته سرشار از مواد معدنی کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، اسید فولیک و هورمون ملاتونین است که در تنظیم خواب انسان بسیار موثر است.
 
زغال اخته باعث تقویت بینایی چشم می شود و از انسداد عروق خونی جلوگیری می کند.
کد خبر 1668702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha