۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹

پناهی اهقدم اعلام کرد:

تنها سه سینما در آذربایجان غربی دایر است/ تعطیلی 13 سینما

تنها سه سینما در آذربایجان غربی دایر است/ تعطیلی 13 سینما

ارومیه - خبرگزاری مهر: رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون از 16 باب سینمای استان 13 باب تعطیل شده اند.

حسین پناهی اقدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در زمان حاضر فقط سه سالن سینمای فعال با دو هزار و 107 صندلی در استان وجود دارد که در ارومیه فعال هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون 19 سینما در مناطق مختلف استان وجود دارد که از این تعداد، 13 سینما زیر نظر حوزه هنری قرار دارد و فقط 3 سینما در ارومیه آن هم به صورت نیمه فعال کار می کنند.

پناهی اقدم یاد آور شد: در این 19باب سینما 7 هزار صندلی وجود دارد که فقط دو هزار و 107 هزار صندلی در سینماهای ارومیه در ایام مختلف سال بویژه در مواقع اکران فیلم های جذاب به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی تعداد تماشاگران سینما در استان طی سه ماه گذشته سالجاری اظهارداشت: در سه ماهه اول پارسال سینماهای استان 46 هزارو 695 نفر تماشاگر داشتند که این رقم امسال به 20 هزارو 614 نفر کاهش یافته است.

پناهی اقدم ادامه داد: سال گذشته در همین مدت سینماهای استان بیش از 922 میلیون ریال فروش داشتند که امسال این رقم به 618 میلیون و 420 هزار ریال کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: از آغاز امسال تا کنون در استان 13 فیلم به نمایش در آمده که حدود 14 هزار نفر از این فیلم ها دیدن کرده اند.

رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یاد آور شد: فیلم قلاده های طلا به تنهایی با 13 هزار و 862 بیننده وبیش از 415 میلیون و ریال فروش پربیننده ترین و پر فروش ترین فیلم بوده است.

کد خبر 1672085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha