۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۰۵

تکواندو ارتش‌های جهان/

ایران با هفت مدال قهرمان شد/ امامی و خدابخش مردان طلایی روز پایانی

ایران با هفت مدال قهرمان شد/ امامی و خدابخش مردان طلایی روز پایانی

بیست و یکمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی ارتش‌های جهان شب گذشته با قهرمانی تیم ملی ایران در ویتنام خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات روز دوشنبه با حضور تکواندوکارانی از 37 کشور جهان در هوشی مینه ویتنام آغاز شد که در نهایت شب گذشته با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

تیم منتخب  تکواندو نیروهای مسلح کشورمان در پایان این رقابتها با کسب 3 مدال طلا،2 نقره و 2 برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و چین با 3 طلا و 2 برنز نایب قهرمان شد و کره جنوبی با 1 طلا،2نقره و 2 برنز روی سکوی سوم ایستاد. 

چهارشنبه در آخرین روز این مسابقات دو نماینده ایران در اوزان ششم(80- کیلوگرم) وهفتم  با شکست تمامی رقبا قهرمان شدند. محمد امامی در وزن ششم  پس از برتری مقابل حریفانی از رومانی، امریکا و آلمان به فینال رسید و در این مرحله  هم نماینده کره جنوبی را شکست داد و قهرمان شد.

مهدی خدابخشی  در وزن هفتم (87- کیلوگرم) با شکست حریفانی از اندونزی، کره جنوبی و هلند و اردن روی سکوی قهرمانی ایستاد و طلا گرفت. 

در پایان این مسابقات مرتضی سلطانی به عنوان بهترین مربی، سجاد مردانی به عنوان فنی ترین تکواندوکار و تیم تکواندو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهترین تیم مسابقات معرفی شدند.

تیم تکواندو نیروهای مسلح کشورمان که در دوره قبلی رقابتهای جهانی سیزم در کانادا حضور نداشت، بعد از یک دوره غیبت موفق شد عنوان قهرمانی خود را که درنوزدهمین دوره به دست آمده بود را تکرار کند. این تیم  در مجموع با کسب سه مدال طلا (مردانی، امامی و خدابخش )، دو نقره (شاکری و بیات ) و دو برنز(اکبرنتاج و ابراهیمی) عنوان نخست جهان را کسب کرد. 

کد خبر 1728217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha