۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۵۷

"جادوگر جنگ" جوایز آکادمی کانادا را جارو کرد

"جادوگر جنگ" جوایز آکادمی کانادا را جارو کرد

"جادوگر جنگ" فیلم کیم نگوین کارگردان کبکی از سرباز-کودک‌های کنگویی 10 جایزه از جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون کانادا را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، درام "جادوگر جنگ" به کارگردانی کیم نگوین دیشب جوایز سالانه کانادا را جارو کرد.

این فیلم که در بخش فیلم خارجی اسکار رقیب مطرحی برای "عشق" میشاییل هانکه محسوب می‌شد، با نامزدی در 12 رشته در جوایز فیلم و تلویزیون کانادا حضور داشت و موفق شد 10 جایزه را از آن خود کند. جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن برای راشل ام وانزا و بهترین بازیگر مکمل مرد برای سرژ کاییندا از جمله این جوایز بود. 

راشل ام وانزا که از جشنواره‌های برلین و ترایبکا هم برای همین فیلم جایزه برده و سرژ کاییندا هر دو اهل جمهوری کنگو هستند.

جایزه بهترین بازیگر مرد هم نصیب جیمز کرامول آمریکایی شد. او این جایزه را برای بازی در درام "هنوز مال من" دریافت کرد و سیما بیسواس بالیوودی هم جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم "بچه های نیمه شب" به دست آورد.

فیلم "جادوگر جنگ" موفق شد جایزه بهترین فیلمبرداری، تدوین و کارگردانی هنری را هم به خود اختصاص دهد. این فیلم به زبان فرانسوی ساخته شده و فیلمی مستندگونه با لحنی شاعرانه و تاثیرگذار درباره مساله کودک سرباز در جهان امروز است که بر محور خشونت‌های نژادی و قومی در آفریقای امروز شکل گرفته است.

فیلم خاویر دولان با عنوان "به هر حال لارنس" که نامزد دریافت 10 جایزه بود با دریافت جوایز بهترین طراحی لباس و طراحی چهره به خانه رفت. در بخش تلویزیون هم "کمتر از پادشاه" جایزه بهترین اثر کمدی، "نقطه انفجار" جایزه بهترین اثر دارم و "بورگیاس" جایزه بهترین اثر خارجی را برد.

آکادمی سینما و تلویزیون کانادا امسال یک بخش جدید رقابتی جداگانه برای بهترین مجموعه‌های بین‌المللی ایجاد کرده بود که "بورگیاس" را به عنوان برنده خود برگزید. این فیلم با همکاری کانادا-مجارستان و ایرلند درباره یک خانواده جنایتکار در دوره رنسانس ایتالیاست و سال 2011 موفق شد جایزه بهترین درام سال را از جشنواره جمینی دریافت کند.

 

 

کد خبر 2010951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha