۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳

اعدام سه سوداگر مرگ دیگر در اردبیل/ تداوم اعدام ها طی روزهای آینده

اعدام سه سوداگر مرگ دیگر در اردبیل/ تداوم اعدام ها طی روزهای آینده

اردبیل - خبرگزاری مهر: به دنبال اعدام شش سوداگر مرگ طی سه روز گذشته در اردبیل، سه نفر دیگر از عوامل اصلی باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر صبح امروز به دار مجــازات آویخته شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اعدام این سه نفر، مجموع اعدامی های اردبیل طی هفته جاری به 9 نفر رسید.

از سه اعدامی امروز، دو نفر از اهالی وساکن تهران و متولد 1335 و 1332 بودند که به جرم مشارکت در خرید و حمل هروئین به میزان 943 گرم و 45 سانتی گرم در اردبیل دستگیر شده بودند. این دو نفر پس از دستگیری و طی مراحل قانونی رسیدگی، به اعدام محکوم شدن که حکم آنها صبح امروز سه شنبه در زندان مرکزی اردبیل به اجرا درآمد.

خودرو جاسازی شده و حامل موادمخدر متعلق به یکی از محکومان اعدامی نیز به نفع دولت ضبط شده است. همچنین به دلیل اعتیاد وی یکی از این افراد، مجازات شلاق وجزای نقدی قبل از اعدام اجرا شد.

نفر سوم اعدامی امروز فردی متولد 1365و اهل و ساکن ارومیه بود که به جرم حمل و نگهداری هروئین به میزان 997 گرم در اردبیل دستگیر و پس از رسیدگی و طی مراحل قانونی پرونده به اعدام محکوم شده بود که همزمان حکم قطعی اعدام به اجرا گذاشته شد. خودرو حامل موادمخدر متعلق به وی نیز به نفع دولت ضبط شده است.

احکام صادره در خصوص این سوداگران مرگ پس از بررسی و موافقت دادستان کل کشور و رئیس قوه قضائیه به اجرا درآمد، پیش از این کمیسیون عفو با درخواست عفو نامبردگان در دو مرحله مخالفت کرده بود.

به گزارش مهر، دیروز نیز سه سوداگر مرک در محوطه زندان مرکزی اردبلی اعدام شدند، یکی از این افراد متولد 1357و اهل و ساکن اردبیل بوده که با تشکیل باندی و با به کارگیری و اجیر کردن افراد ضعیف النفس و با اغفال و سوء استفاده از ضعف مالی آنها اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می کرده است.

از این سوداگر مرگ 1.5 کیلوگرم و ده سانتی گرم مواد مخدر از نوع شیشه (متامفتامین) کشف و ضبط شده بود . وی که به همراه همدست خود دستگیر شده بود براساس رای صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل به جرم مشارکت در خرید و نگهداری مواد مخدر به مجازات اعدام محکوم می شوند.

پس از موافقت دادستان کل کشور و تایید رای صادره و مخالفت کمیسیون عفو با درخواست عفو نامبردگان در دو مرحــله، نهایتا رئیس قوه قضائیه اجرای حکم را بلامانع اعلام می کند که حکم صادره، در محوطه زندان مرکزی اردبیل اجرا و هر دو محکوم به دار مجازات آویخته شدند.

همزمان با این اعدام، حکم پرونده دیگری از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل که با طی مراحل مشابه قانونی فوق قطعیت یافته بود نیز اجرا و محکوم علیه اعدام شد.

فرد سوم متولد 1359و اهل و ساکن اردبیل بوده و با 964 گرم مواد مخدر از نوع شیشه (متامفتامین) دستگیر شده بود که حکم اعدام این فرد نیز صبح دیروز اجرا شد..

علاوه بر مجازات اعدام برابر حکم صادره خودروی شخصی وی نیز که در امر توزیع و حمل و نگهداری مواد استفاده می شده، به نفع دولت مصادره و ضبط شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این خصوص با اعلام اینکه از دو سال پیش تاکنون تعداد 18 نفر در خصوص مواد مخدر در استان اردبیل اعدام شده است، گفت: چندین مورد اعدام دیگر در روزهای آتی انجام خواهد گرفت.

غلامعلی رضایی با تاکبد بر اینکه مبارزه بی امان با سوداگران مرگ ادامه دارد، یادآور شد: دستگاه قضایی استان همچنان که بارها اعلام شده به مبارزه بی امان با سوداگران مرگ ادامه خواهد داد و استان را برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ ناامن تر خواهد کرد.

وی افزود: سرعت، دقت و قاطعیت در برابر سوداگرانی که موجب تباهی جوانان و خانواده های آنان و جامعه می شوند تا زمان ریشه کنی این معضل خانمانسوز ادامه دارد و با قاطعیت تمام در این مسیر گام برداشته و احکام الهی را اجرا می کنیم.

کد خبر 2093424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha