۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۹:۴۳

شهردار ارومیه خبر داد:

طرح احداث خط BRT ارومیه هفته دولت کلنگ زنی می شود

طرح احداث خط BRT ارومیه هفته دولت کلنگ زنی می شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: شهردار ارومیه از کلنگ زنی طرح احداث خط BRT و خطوط ایستگاه های مورد نظر و مسیرهای این خط همزمان با هفته دولت خبر داد.

محمد حضرت پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارومیه جلوگیری از ورود وسایط نقلیه شخصی به معابر و خیابانهای اصلی شهر را از اهداف اجرای این طرح است افزود: در صورت اجرای کامل این طرح، ترافیک موجود در ارومیه روان سازی می شود.

وی ادامه داد: این خط به طول 13 کیلومتر  با 14 ایستگاه توسط شورای ترافیک به تصویب رسیده است که اعتبار مورد نیاز آن از اعتبارات دور چهارم سفر هئیت دولت به استان تامین می شود.

حضرت پور افزود: در این راستا20 دستگاه اتوبوس به خط BRT اختصاص یافته است و مطالعات آن توسط مشاور در حال انجام است و برآورد اجرای این طرح توسط مشاور 240 میلیارد ریال اعلام شده که 80 درصد هزینه آن از طریق اعتبارات دور چهار سفر هیئت دولت به استان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع ترافیک و تفصیلی شهر ارومیه اجرای خط اول اتوبوس تندرو از شهرک ایثار تا میدان خاتم الانبیا اولویت گذاری شده است افزود: این در حالی است که هم اکنون در ارومیه بر اساس تقاضای سفرها اجرای خط 2 BRT از شهرک بهداری تا میدان شهدا از دید شهرداری ضروری است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه خط اول این طرح مناطق 3 و 2 شهرداری ارومیه بالغ بر 54 درصد جمعیت شهری را تحت پوشش قرار می دهد، اعلام کرد: این در حالی است که تقاضای سفر از منطقه یک ارومیه شامل 27 درصد جمعیت به منطقه مرکزی شهر بیشتر از مناطق دیگر بود.

وی یاد آور شد: با توجه به مشکلات ترافیکی در این محدوده اجرای خط دوم با وجود اولویت گذاری اجرای خط اول در مطالعات جامع ضروری تر است.

کد خبر 2095451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha