۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵

مخالف وزیر پیشنهادی علوم :

میلی منفرد نقش محور در تشنج دانشگاهها را داشت/ پخش فیلم تحصن سال 88 در دانشگاه

میلی منفرد نقش محور در تشنج دانشگاهها را داشت/ پخش فیلم  تحصن سال 88 در دانشگاه

عضو کمیسیون مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به آنچه نقش میلی منفرد در فتنه سال 88 خواند، گفت: وی نقش محوری در تحصن دانشجویان و اساتید در سال 88 و ایجاد التهاب در دانشگاهها داشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به عنوان یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه آقای میلی منفرد برای وزارت علوم و تحقیقات که پیشانی توسعه کشور است 14 مورد مغفول مانده است، تدوین توسعه رشته علوم انسانی، حمایت از پژوهشهای تواضع محور، پرداخت بخشی از هزینه ثبت اختراعات، تامین و پرداخت بخشی ازهزینه ثبت جواز علمی، برقراری تامین اجتماعی و سلامت برای نخبگان و نوآوران علمی، اجرای سند راهبردی سطح شاخص توسعه راهبردی، تامین دانشگاه در مناطق آزاد تجاری و صنعتی، توسعه کرسی های آزاد اندیشی، برنامه برای قشر جوان دانشگاهی که ایده آل محور هستند و باید به سمت واقعیت ها سوق داده شوند از جمله مواردی است که در برنامه پیشنهادی وزیرعلوم به آن عنایت نشده است.

بشیری با اشاره به اهداف و برنامه هایی میلی منفرد برای  جمعیت ها و انجمن های سیاسی در دانشگاهها گفت: مردم در این یکی و دو روز با ما تماس گرفتند و گفتند دانشگاه اتاق جنگ نیست و آزادی های غیر منطقی نباید در دانشگاهها باشد به عنوان مثال زمانی همین دانشگاه تهران اتاق جنگ شده بود و عده ای از مردم کمک جمع می کردند و به منافقان می دادند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به کارنامه سیاسی وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما از آقای روحانی به خاطر موضع گیری در خصوص حوادث سال 88 تشکر می کنیم اما وزیر پیشنهادی وی نقش محوری در تحصن اساتید دانشگاه امیر کبیر داشت و وی سعی در لغو امتحانات دانشجویان و ایجاد التهاب در دانشگاهها داشت.

بشیری در خلال صحبتهای خود از اتاق فرمان مجلس خواست تا فیلمی که نشان می دهد میلی منفرد در جمع تحصن اساتید دانشگاه حضور دارد را پخش کند که فیلم و تصاویر حضور میلی منفرد در تحصن دانشجویان و اساتید در دانشگاهها در مانیتورهای مجلس به تصویر درآمد.

نماینده مردم پاکدشت در ادامه افزود: آقای میلی منفرد بخاطر همین اقدامات خود در سال 88 بازداشت شد وی همچنین اعلامیه ای را 20 روز قبل از آن مبنی بر اینکه انتخابات مهندسی شده است امضا می کند.

وی در ادامه افزود: ما به وزیر با درک برای هدایت و مدیریت برای دانشگاهها نیاز داریم.

بشیری همچنین خطاب به مطهری که در دفاع از میلی منفرد صحبت می کرد گفت: هنوز گرد یتیمی از روی سر شما پاک نشده است و نیاز است که مراقب توطئه های بزرگ دشمنان باشید.

کد خبر 2116034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha