۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹

نماینده زن تهران در نشست خبری:

اصلاح طلبان تندرو برای تصدی مرکز امور زنان و خانواده تلاش می‌کنند

اصلاح طلبان تندرو برای تصدی مرکز امور زنان و خانواده تلاش می‌کنند

عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي گفت: شایعاتی مطرح شده است که البته امیدواریم صحت نداشته باشد ولی بر اساس شنیده‌ها از برخی اصلاح طلبان تندرو در نهاد ریاست جمهوری برای تصدی مرکز امور زنان و خانواده تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر فاطمه آلیا در حاشیه‌ی جلسه‌ علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با وجودی که ثبات مدیریتی در دولت یازدهم برقرار شده است و اکثریت معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران کل دستگاه‌ها انتخاب شده‌اند ولی هنوز تکلیف مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نامشخص است.

وی افزود: رئیس قبلی این مرکز به دولت دعوت نمی‌شود و فرد جدیدی هم انتخاب نشده است و به واسطه‌ی بخشنامه‌ای اجازه هر نوع دخل و خرج از این مرکز گرفته شده است.

نماینده‌ مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: شایعاتی مطرح شده است که به نظر می‌رسد فضا از طریق این شایعات در حال آماده شدن است، اصلاح طلبان تندرو برای تصدی ریاست این مرکز تلاش می‌کنند.

وی افزود: اکنون ممکن است که روسای گذشته مرکز امور زنان و خانواده به خودشان اجازه ندهند که در خصوص عضویت ایران برای پیوستن به کنوانسیون زنان در سطح بین‌الملل به اتخاذ مواضع فمنیستی اقدام کنند ولی رایزنی‌هایی در جریان است تا افرادی با گرایش‌های فمنیستی به ریاست مرکز انتخاب شوند.

آلیا در بخش دیگری از سخنانش از جلسه‌ بعد از ظهر امروز فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: در این جلسه مسائل جامع معلولان به ویژه تسریع در ارائه لایحه مربوط به معلولان، با ربیعی جلسه داریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: توجه به بیمه معلولان به ویژه در بخش خدمات توانبخشی که هزینه‌های بسیار گرانی دارد، از جمله مسائل مدنظرمان در این جلسه است، در حال حاضر اقشار مستضعف که بیشترین تعداد معلولان را دارند حتی توان تامین هزینه‌های تخفیف‌داده شده را هم ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد: ارسال این لایحه هر چه سریعتر به مجلس انجام شود تا مجلس تا 12 آذرماه بتواند لایحه تصویب شده را برای اجرا به دولت ابلاغ کند.

آلیا با اشاره به روز عصای سفید گفت: روز 23 مهر ماه روز عصای سفید و مخصوص نابینایان است. ما از طریق طرحی در صدد اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برای صدور مجوز حضور نابینایان در رقابتهای انتخاباتی قوه مقننه هستیم.

وی ادامه داد: برای رعایت حقوق نابینایان در سطح معابر از نیروی انتظامی می‌خواهیم در قانون آیین‌نامه‌ وسایل نقلیه موتوری بندی را بگنجانند که شهروندان را ملزم به رعایت حقوق نابینایان کند، اگر این دوستان مشکلی برای این کار داشتند می‌توانیم به آنان برای اصلاح قانون راهنمایی و رانندگی در مجلس کمک کنیم.

آلیا مناسب سازی معابر و پیاده‌روهای شهر را از دیگر ضروریات حمایت از جامعه نابینایان کشور دانست و افزود: موضوع مناسب سازی معابر و پیاده روهای شهر را با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم، در حال حاضر برای جلوگیری از ورود موتور سواران به پیاده‌روها، میله‌های آهنی در برخی پیاده‌روها نصب شده است که این میله‌ها موجب توسعه پدیده‌ زانوهای خونی در شهر شده و این میله‌ها بیشتر موجب زخمی شدن زانوهای نابینایان شده است.

آلیا در عین حال مشاغل اپراتوری و تلفن‌چی را شغل انحصاری نابینایان دانست و خطاب به مسئولان درخواست کرد: این مشاغل را به افراد بینا نسپارند چرا که این مشاغل جزو مشاغلی است که نابینایان به صورت تخصصی از پس آن بر می‌آیند.

کد خبر 2146614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha