۱ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹

سرهنگ احمدی:

سپاه امنیت پروازهای همدان را تامین می کند/ آغاز پرواز حجاج همدان از 9 دی

سپاه امنیت پروازهای همدان را تامین می کند/ آغاز پرواز حجاج همدان از 9 دی

همدان - خبرگزاری مهر: فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان با یادآوری اینکه حضور نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در فرودگاه ها به دستور امام خمینی (ره) بوده است، گفت: نیروهای امنیتی هوایی سپاه از ابتدا تا مقصد سفر در هواپیما حضور دارند و آماده مقابله با هر گونه مشکلی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ دوم پاسدار حسن احمدی مسعود پیش از ظهر یکشنبه به مناسبت پنجم دی ماه سالروز استقرار سپاه در سازمان هواپیمایی کشور، در جمع خبرنگاران گفت: حضور سپاه در فرودگاه ها به دستور امام خمینی (ره) و به دنبال نا امنی های موجود در پروازها، در 5 دی ماه سال 1363 بود.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان با بیان اینکه از سال 1350 امنیت در پروازهای کشور مورد توجه قرار داشت، افزود: در آن زمان امنیت توسط حراست فرودگاه تامین می شد.

وی اظهار کرد: پس از پیروی انقلاب اسلامی با توجه به جنگ تحمیلی و درگیری با گروهک های مختلف، ناامنی ها در پرواز ها و هواپیماربایی ها زیاد شد و تعداد زیادی از هواپیماها توسط برخی از دشمنان ربوده و به کشورهای مختلف از جمله اسرائیل فرستاده شدند.

وی تاکید کرد: از این رو حضرت امام خمینی (ره) سپاه را مکلف به حضور در فرودگاه ها و تامین امنیت پرواز ها کرد.

سرهنگ دوم احمدی مسعود با بیان اینکه تامین امنیت توسط سپاه به دو شکل زمینی و هوایی صورت می گیرد، ادامه داد: چک مسافر، بار و ممانعت از خروج اشیای ممنوعه از جمله وظایف زمینی سپاه است.

وی گفت: نیروهای امنیتی هوایی نیز از ابتدا تا مقصد در هواپیما حضور دارند و آماده مقابله با هر گونه مشکلی هستند.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه همدان همچنین افزود: سخنرانی فرمانده سپاه پاسداران استان در جمع کارکنان حفاظت فرودگاه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های سپاه فرودگاه در سالروز استقرار در سازمان هواپیمایی است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز پرواز حجاج ایرانی از 9 دی سال جاری از فرودگاه همدان یادآور شد: عملیات عمرانی در فرودگاه همدان از دو سال پیش آغاز و تا پایان سال 1393 نیز ادامه خواهد داشت.

احمدی در پایان گفت: در دو سال اخیر به دلیل اجرای عملیات عمرانی تطویل باند فرودگاه، ساخت برج مراقبت و ترمینال فرودگاه تعطیل بود اما از ابتدای سال جاری پرواز همدان به مشهد و تهران در حال انجام است.

کد خبر 2200504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha