۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷

سرهنگ مير تقي:

نيروه هاي مسلح تيپ 230 شهيد در چهار شهر گلستان و مازندران رژه برگزار می کنند

نيروه هاي مسلح تيپ 230 شهيد در چهار شهر گلستان و مازندران رژه برگزار می کنند

گرگان – خبرگزاري مهر: فرمانده تيپ 230 پياده سرلشگر شهيد اسدالله متاجي گفت: نيروه هاي مسلح تيپ 230 شهيد در چهار شهر گلستان و مازندران رژه برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسين مير تقي بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این که ارتش جمهوري اسلامي ايران توانسته در موقعيت هاي مختلف خوش بدرخشد و در حال حاضر با قدرت تمام در حال انجام وظيفه است، ابراز داشت: ارتش به همراه امت اسلامي در هنگام پيروزي توانست نقش كليدي را ايفا كند به طوري كه به فرمان امام خميني (ره) سربازان و فرماندهان پادگان ها را ترك كردند و به انقلاب پيوستند.

وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيروه هاي ضد انقلاب با تبليغات منفي عليه ارتش تلاش داشتند تا با عنوان اينكه ارتش يك نظام طاغوتي است اين نظام را ساقط نمايند كه امام خميني (ره) با تدبير درستشان اعلام كردند كه ارتش بايد بماند.

مير تقي  اظهار داشت: بعد از فرمان امام خميني (ره) ارتش با لبيك به فرمان ايشان و قدرت بازدارندگي  و همچنين با كمك مردم و نيروه هاي سپاه  پاسداران كه داشت توانست نيروه هاي ضد انقلاب را كه باعث به وجود آمدن نا امني شده بودند را از بين ببرد و امنيت كامل را در مرزها ايجاد نمايد .

وي با اشاره به نقش ارتش در زمان جنگ تحميلي بيان داشت: دشمنان با تحريك استكبار جهاني در 31 شهريور 59 به ايران حمله كردند كه ارتش با وجود نيروهاي هوايي ، دريايي و زميني خود توانست عمليات هاي زيادي همچون ثامن ائمه، فتح المبين و بيت المقدس  رشادت هاي زيادي را از خود نشان دهد.

فرمانده تيپ 230 پياده سرلشگر شهيد اسدالله متاجي اظهار داشت: ارتش در عمليات بيت المقدس توانست 19 هزار كشته و اسيراز  نيرو هاي عراقي بگيرد و در اين عمليات  شهر خرمشهر را آزاد  و به دست رزمندگان  جمهوري اسلامي افتاد.

وي ادامه داد: در حال حاضر نيز ارتش در مناطق جنوب و غرب در حال انجام ماموريت  براي پاكسازي ميادين مين است كه در اين ارتباط نقشي كليدي را بر عهده دارد و البته ارتش در دوران جنگ حدود 49 هزار شهيد، 200 هزار جانباز و 25 هزار آزاده را تقديم انقلاب اسلامي نمود.

مير تقي با اشاره به موضوع آموزش در ارتش اذعان داشت: ارتش جمهوري اسلامي ايران بعد از جنگ با بازسازي تجهيزات خود  توانست به سلاح هاي روز مجهز شود و بر اساس سياست نظام جمهوري اسلامي  ايران حسن همجواري با كشورهاي منطقه و بازردارندگي را در مرزها ايجاد نمايد .

برگزاري رژه نيروه هاي مسلح تيپ 230 شهيد در چهار شهر گلستان و مازندران

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تيپ 230 به صورت مستقل عمل مي كند، تصريح كرد: هم اكنون تيپ 230  در استان هاي گلستان و مازندران و همچنين در شهرهاي گرگان، گنبد، آزادشهر و دوئاب مازندران مستقر است .

اين مسئول گفت: تيپ 230 سرلشگر شهيد متاجي در روز 29 فروردين در شهرهاي شهرهاي گرگان، گنبد، آزادشهر و دوئاب مازندران  رژه خواهد داشت و نيروه  نظامي و تجهيزاتي خود را در معرض نمايش امت اسلامي قرار مي دهد.

فرمانده تيپ 230 پياده سرلشگر شهيد اسدالله متاجي با اشاره به برنامه هاي فرهنگي اين تيپ يادآور شد: در اين تيپ برنامه هاي فرهنگي خوبي از جمله برگزاري نماز جماعت ، برگزاري كلاس هاي قرآني  در سطح هاي مختلف و برگزاري مراسم هاي مختلف  ديني و مذهبي  را برگزار كند.

وي افزود: اعزام خانواده هاي نظامي به مكان هاي زيارتي، برگزاري جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، توزيع برگه هاي تبليغاتي به مناسبت 29 فرودين در بين نمازگذاران، عطر افشاني گلزار شهداء، پخش فيلم هاي مرتبط با دفاع مقدس و برپايي  ايستگاه هاي صلواتي در نقاط مختلف چهار شهر از جمله برنامه هاي اين هفته بود.

سرهنگ مير تقي بزرگترين اقدام تيپ 230 پياده را شركت در رزمايش  بزرگ قمر بني هاشم(ع)  دانست و تاكيد كرد: در اين رزمايش كه در جنوب شرق كشور برگزار شد توانستيم تكنيك ها و تاكتيك هاي نظامي  سربازان خود و همچنين خودرو و تجهيزات را مورد آزمايش قرار دهيم.

کد خبر 2272367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha