۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵

ایدنی اعلام کرد:

عدم یک سان بودن فرصت بیمارستان ها در اجرای طرح تحول سلامت

عدم یک سان بودن فرصت بیمارستان ها در اجرای طرح تحول سلامت

اهواز ـ خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: فرصت بیمارستان ها در اجرای طرح تحول سلامت یک سان نیست.

اسماعیل ایدنی در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: نشانه ها حاکی از آن است که رضایت و اقبال مردم از طرح تحول سلامت بسیار بالاست که در طی اجرای این طرح نیز اعزام درمانی به سایر استانها  کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از لحاظ اقتصادی کمک بسیار زیادی به مردم شده است به گونه ای که در این طرح هزینه های درمانی آنها به 10 درصد برای بیماران داخل شهر و پنج درصد برای روستائیان کاهش پیدا کرد. مابقی هزینه ها را نیز مؤسسات بیمه گر و پرداخت بخشی از آن هم به عنوان مابه التفاوت یارانه سلامت بر عهده دولت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: موفقیت این طرح را می توان با مراجعه به واحد محاسبات بیمارستان ها که بهترین شاهد تحول در طرح سلامت استان خوزستان هستند پیگیری کرد.

ایدنی با اشاره به افزایش خدمات در بیمارستان های استان یادآور شد: در بیمارستان شفا تمامی خدمات در داخل ساختمان صورت میگرد و بیمار قبل از بستری ملزم به پرداخت هزینه های بسیار زیادی برای داروهای خود یا حتی تهیه آنها خارج از بیمارستان نیست.

وی عنوان کرد: اغلب داروها از سوی بیمارستان خریداری و با قیمت های استاندارد به بیمار ارائه می شود. نظارت در تحویل دارو به بیماران به این دلیل بود که سابقا اعزام به خارج از بیمارستان مشکلات زیادی چون داروهای تقلبی و هزینه های بسیار بالا و کاذب را برای بیمار به دنبال داشت اما خوشبختانه با مدیریتی که در این بخش و نیز در بخش های ارتوپدی، قلب و چشم صورت گرفت قیمت های متداول شده و برای جراحی ها و داروها استاندارد معینی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این طرح بیمار ممکن بود که یک قطعه کالای پزشکی برای درمان خود را نیز از بیرون تهیه کند که اکنون این امر با سازماندهی و نظارت چند لایه ای به داخل بیمارستان انتقال یافته است.

ایدنی بیان کرد: در بحث ترویج زایمان طبیعی به نتایج خوبی در طی این چند ماه رسیدیم که این موضوع حتی در بیمارستان های خصوصی ترویج داده تا از سزارین های غیر ضروری جلوگیری شود. با افزایش زایمان طبیعی می توانیم آمار غیرقابل قبول سزارین را به استاندارد مطلوب جهانی رساند.

وی ادامه داد: هتلینگ بیمارستانها با توجه به فضای نامناسب برخی اتاق های بیماران در دست بررسی است. برای ترمیم ساختمان های قدیمی، ساخت بخش های جدید، افزایش تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان ها در ادامه طرح تحول سلامت برای افزایش سطح رضایت مردم برنامه های زیادی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی رؤسای دانشگاه ها و مراکز درمانی در جلسه فصلی ستاد مرکزی اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد: در تمامی شهرستان ها این طرح پیشرفت مناسبی داشته است. تفاوت تاثیر این طرح به علت یکسان نبودن مکان های مورد نظر است چرا که نمی توان از یک بیمارستان 80 ساله در اهواز توقع خدمات رسانی در حد و اندازه یک بیمارستان جدیدالتاسیس را داشت بنابراین باید گفت فرصت های بیمارستان ها در این طرح یکسان نیست لذا نتیاج مورد نظر هم متفاوت خواهد بود.

ایدنی تاکید کرد: پزشک شاغل در خوزستان در وضعیت یکسان با پزشکی که در شمال کشور مشغول به کار است قرار ندارد و با شرایطی چون  محرومیت استان، گرمی هوا در 8  ماه سال و هزینه های بیشتر رو برو است لذا این شرایط می طلبد که سهم پزشکان خوزستان نبست به سایر استان ها افزایش پیدا کند تا ماندگاری او در محل خدمت تضمین شود.

وی افزود: خدمات بیمارستان های دولتی از تمام جهات بهتر و مناسبتر از بیمارستان های خصوصی است. در مراکز دولتی نیروی های متخصصی به خدمت گرفته شده اند که بسیاری از آنها در هیئت علمی دانشگاه حضور دارند. لکن خدمات تخصصی ارائه شده در سایه ی ساختمان های فرسوده نادیده گرفته می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان گفت: همت مسئولان استان برای ارتقای فضای هتلینگ مراکز دولتی، افزایش و بهبود هر چه بیشتر خدمات است.
 

کد خبر 2367890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha