۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۲

اخطار محیط زیست به شهرداری و وزارت جهاد برای کنترل مگس سفید/ احتمال طغیان مجدد آفت با افزیش یکباره دما

اخطار محیط زیست به شهرداری و وزارت جهاد برای کنترل مگس سفید/ احتمال طغیان مجدد آفت با افزیش یکباره دما

رییس اداره محیط زیست طبیعی استان تهران با بیان اینکه در صورت افزایش یکباره دما در پایتخت احتمال طغیان مجدد مگس سفید وجود دارد گفت: محیط زیست به شهرداری و وزارت جهاد اخطار جهت کنترل و شناسایی این آفت اخطار داده است.

امیر عباس احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تماس های مکرر شهروندان به ویژه از مناطق 10 و 11 تهران در طی ده روز اخیر مبنی بر افزایش آفت مگس سفید در این مناطق منجر به ارسال نامه ای از سوی محیط زیست استان تهران به شهردار پایتخت و اداره آفات وزارت جهاد کشاورزی شد.

به گفته وی، در این نامه محیط زیست اخطار داده است تا اقدامات لازم نسبت به شناسایی منبع و راهکارهای کنترل این آفت هر چه سریعتر انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست طبیعی استان تهران اظهار داشت: البته رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اعلام کرده است که منشاء این آفت پنبه زارهای اطراف تهران هستند که به دلیل خشکسالی با این آفت به طور گسترده مواجه شده و در سایر فضاهای سبز پایتخت نیز افزایش این حشره دیده می شود.

احمدی تصریح کرد: البته این یک فرضیه است و ممکن است مگس سفید آفت جدیدی باشد که به تازگی وارد پایتخت شده که باید نسبت به شناسایی گونه و علت بروز آن بررسی های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست بخش تخصصی در مورد دفع آفات ندارد، افزود: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران و اداره دفع آفات وزارت کشاورزی بایستی هر چه سریعتر برای کنترل و شناسایی این آفت اقدام کرده و محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی در این زمینه هشدارها و اخطارهای لازم را به دستگاههای مربوط داده و حتی اعلام آمادگی کرده با اینکه سازمان محیط زیست بخش تخصصی دفع آفات ندارد اما برای همفکری و مشاوره با این دستگاهها همکاری کند.

رئیس اداره محیط زیست طبیعی استان تهران یادآور شد: البته اداره کل بهداشت نیز بایستی با نظارت بر روش های جمع آوری زباله ها توسط شهرداری نیز این جنبه موضوع را که ممکن است این حشره در اثر رعایت نکردن مسائل بهداشتی درجمع آوری زباله ها افزایش یافته باشد را بررسی کرده و اثرات این آفت بر سلامت مردم را گزارش دهد.

احمدی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری و وزارت جهاد پاسخ نامه نگاری محیط زیست را داده اند گفت: با وجود گذشت حدود 10 روز از نامه نگاری هنوز پاسخی دریافت نشده است.

وی در پاسخ به اینکه 10 روز زمان مناسبی برای گسترش و طغیان یک حشره است و بایستی مسئولان هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند تأکید کرد: البته با توجه به اینکه دمای هوا در روز های پایانی تابستان روبه کاهش است احتمال گسترش این حشره وجود ندارد ولی در صورت افزایش یکباره دما در پایتخت ممکن است مگس سفید طغیان کند.

 

کد خبر 2375351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha