۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

گسترش روزافزون اسلام گرایی در آمریکا / کاهش تعداد کاتولیک ها

گسترش روزافزون اسلام گرایی در آمریکا / کاهش تعداد کاتولیک ها

آمار رسمی در آمریکا از گسترش روزافزون دین مبین اسلام در این کشور و پیشی گرفتن مسلمانان از سایر اقلیت‌های دینی در این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ «دیل جونز» ازمحققان "پژوهشگاه آمار ادیان" در آمریکا اظهار داشت: تعداد مسلمانان درسال ۲۰۱۰ میلادی به ۲.۶ میلیون نفر رسیده است در حالی که در سال ۲۰۰۰ میلادی، تنها یک میلیون مسلمان در آمریکا وجود داشت.

وی مهاجرت مسلمانان و همچنین روی آوردن پیروان دیگر ادیان به دین اسلام را از عوامل اصلی آن دانست و بیان داشت: در همه ایالت‌های آمریکا مسیحیان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند اما این ضمانتی برای حفظ این آمار نمی‌باشد و احتمال تغییرات در آینده وجود دارد.
 
دیل جونز در ادامه گفت: افزایش نسبت تعداد مسلمانان آمریکایی در دهه گذشته حتی نسبت به تعداد یهودیان مناطق مختلف این کشور فراتر رفته است.
 
وی با اشاره به کاهش تعداد کاتولیک ها در آمریکا، گفت: کلیساهای اصلی آمریکا نیز مخاطبان خود را به شکل قابل توجهی از دست داده‌اند.
 
گفتنی است در ۲۵ سال اخیر، موج‏های جدید مهاجران و گرایش گروه عظیمی از سیاه‏پوستان آمریکا به اسلام، آمار مسلمانان را در آمریکا فزونی داده اما تعداد دقیق مسلمانان مبهم است. بهترین تخمین ادعا می‏کند که عدد مسلمانان آمریکا حداقل3 میلیون و حداکثر 4 میلیون نفر می‏باشد. اگر روند اخیر ادامه پیدا کند، مسلمانان آمریکا جمعیت 6 میلیون نفری یهودیان این کشور را تحت الشعاع قرار خواهند داد.
کد خبر 1592229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha