۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۵۳

دیدار گروس عبدالملکیان با مخاطبانش

دیدار گروس عبدالملکیان با مخاطبانش

«گروس عبدالملکیان» دبیر مجموعه‌ «جهان تازه شعر» امروز به کتابفروشی ناشر آثارش می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالملکیان عصر امروز چهارشنبه 20 اردیبهشت از ساعت ۱۶ امروز در نشر چشمه به گفتگو با علاقه‌مندان عرصه شعر می‌نشیند. او همچنین آخرین مجموعه‌شعرش «حفره‌ها» را برای دوستدارانش امضا می‌کند.

سال‌هاست که بحث بر سر عدم استقبال از شعر در کتابفروشی‌ها مطرح است. این‌که مجموعه‌ شعرها در لیست کتاب‌های پرفروش باشند، اتفاقی است که در یک دهه اخیر کمتر شاهدش بودیم. با این‌حال مجموعه «جهان تازه شعر» نشر چشمه که از بهار سال  ۸۹ به دبیری «گروس عبدالملکیان»  کلید خورد، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌های نشر چشمه است. در این میان مجموعه‌شعر «حفره‌ها»‌ی گروس عبدالملکیان جایگاهی ویژه به دست آورده است. این مجموعه‌ شعر تا امروز  هفت‌‌بار منتشر شده است.

دفتر شعر «حفره‌ها» در 78 صفحه از سوی نشرچشمه منتشر شده است. بیشتر شعرهای این مجموعه در فرم‌های روایی و با مضامین اجتماعی، فلسفی و عاشقانه سروده شده‌اند. این دفتر 27 قطعه شعر را در برمی‌گیرد که از اواخر سال 1387 تا پایان سال 1389 سروده شده‌اند.

گروس عبدالملکیان تاکنون مجموعه‌های شعر «پرنده پنهان» سال 1382، «رنگ‌های رفته دنیا» سال 1385، «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند» سال 1387 و «حفره‌ها» سال 1390 را به چاپ رسانده است.عبدالملکیان که از برگزیدگان جشنواره شعر فجر است، در سال‌های اخیر جوایز دیگری همچون جایزه «شعر کارنامه» به خاطر مجموعه شعر «پرنده پنهان» و جایزه «کتاب سال شعر جوان» به خاطر «رنگ‌های رفته دنیا» را دریافت کرده است.

کد خبر 1597620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha