۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۴۱

با وجود نداشتن نماینده رسمی/

کتاب‌های انتشارات «الزویر» در نمایشگاه عرضه می‌شود

کتاب‌های انتشارات «الزویر» در نمایشگاه عرضه می‌شود

علیرغم منع دسترسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران به مقالات منتشر شده در سایت الزویر در پی تحریم کشورمان از سوی اتحادیه اروپا، کتاب‌های این ناشر (ELSEVIER) به راحتی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب‌های انتشارات «الزویر» (ELSEVIER) علیرغم اقدام چندی پیش این ناشر در مسدود کردن دسترسی برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران به مقالات منتشر شده در سایت خود در پی تحریم کشورمان از سوی اتحادیه اروپا، در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

چند ناشر ایرانی کتاب‌های «الزویر» را در چند قسمت از بخش بین‌الملل و سالن کشورهای بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کنند و حتی رقابتی هم بین این ناشران که نمایندگی‌های رسمی الزیور نیز نیستند برای عرضه کتاب‌های این ناشر خارجی وجود دارد!

در یکی از این غرفه‌ها که در سالن کشورها در نیم طبقه دوم شبستان قرار دارد، انتشارات «ختن» کتاب‌های حوزه علوم پزشکی الزویر را عرضه می‌کند.

انتشارات غزال جوان هم در سالن ناشران خارجی کتاب‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی، و سایر رشته‌های انتشارات «الزویر» را عرضه می‌کند.

این ناشر در سال 1880 در شهر آمستردام هلند بنیان گذاشته شده و امروز در اکثر کشورهای جهان مانند انگلیس و آمریکا شعب متعددی دارد. انتشارات «الزویر» سالانه بیش از 250 هزار مقاله علمی در بیش از 2000 مجله و ژورنال وابسته به این پایگاه منتشر می‌کند. دانشگاه‌های ایرانی هم  تا پیش از تحریم‌های اخیر تعاملات گسترده‌ای با این مرکز علمی نشر داشته‌اند.
کد خبر 1597903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha