۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۶

نامه دانشجویان به لاریجانی:

دادگاهی کردن برخی متهمان هیچ خللی در ثبات کشور ایجاد نمی‌کند

دادگاهی کردن برخی متهمان هیچ خللی در ثبات کشور ایجاد نمی‌کند

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضائیه آورده است: جمهوری اسلامی ایران آنقدر به ثبات رسیده است که دادگاهی کردن و پای میز محاکمه کشاندن برخی متهمان چه معاون اول و چه فرزند یک مقام عالی رتبه برای پاسخ گویی به سوالات فراوان، هیچ خللی در ثبات آن ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با نگارش نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خطاب به وی آورده است: شما به عنوان رئیس قوه قضا موظف به حراست از آزادی بیان؛ این اصل مقدس مردم سالاری دینی و حق انتقاد در چارچوب های قانون اساسی و برخورد های منصفانه با منتقدین هستید و بدانید آنچه که دانشجویان از شما می خواهند نه به عنوان یک تهدید بلکه به عنوان متدینینی دلسوز و از سر تعالی انقلاب اسلامی ایران است.

متن نامه دانشجویان به رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:
ریاست محترم قوه قضائیه
آیت الله آملی لاریجانی
سلام علیکم؛
 
انقلاب اسلامی ایران امروز با طی کردن فراز و نشیب های بسیار و وقایعی که شاید هر انقلاب دیگر را چندین باره از پای در می آورد مقتدرانه بر حرکت خود ادامه می دهد و الگویی برای کشورهای منطقه قرار گرفته است.
 
این نظام مقدس بعد ازگذشت سی و سال پر حادثه امروز به بلوغ و تعالی قابل قبولی رسیده است و ما باید شاهد ثمره های شیرین آن باشیم اما مشکلاتی که گاها ما شاهد آن هستیم این شیرینی را در دهانمان به طعم گَس و خشکی تبدیل می کند که می خواهیم آنها را با شما به عنوان رئیس دستگاه قضا و جانشین بزرگانی چون آیت الله شهید بهشتی در میان بگذاریم.
 
حضرت آیت الله آملی لاریجانی
جنبش دانشجویی تا بحال نتوانسته است میزبان شما باشد و رو در روی شما طرح دغدغه نماید. عموما ما شما را از پشت قاب شیشه ای تلویزیون مشاهده کرده‌ایم و این باعث شده است دست به قلم فرسایی بزنیم.
 
مطالبی را که در سالروز قوه قضائیه خدمت جنابعالی عرض می کنیم، دغدغه های مردمی است که ما دانشجویان به عنوان زبان گویای ملت خدمتتان عرض می نماییم. اینها سوالاتی است که در مورد نحوه عملکرد قوه قضائیه در اذهان بوجود آمده و انتظار داریم از آنجا که پاسخگویی از اصول غیرقابل انکار مردمسالاری دینی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، جوابی قابل قبول از این قوه دریافت نمائیم.
 
جناب آقای لاریجانی
فکر نمی کنیم جنابعالی هم با ما هم نظر نباشید در این که؛ قوه قضائیه به عنوان نماد و میزان و معیار عدالت، دفاع از حق مظلوم شناخته می شود و برخورد های بجا، مستحکم و با شجاعت مایه ی دلگرمی این مردم رنج کشیده باشد.
 
اما به نظر می رسد مبارزه با فساد بویژه دانه درشت های اقتصادی که سالهاست منتظر حضورشان در دادگاه ها هستیم و یا نوع برخورد با برخی اسم و رسم دارها... امروز شَمایی مطلوب از این قوه ترسیم نمی کند.
 
نحوه عملکرد این قوه در رابطه با مفاسد، خصوصاً مفاسد اقتصادی، این سوال را به اذهان متبادر می نماید که اساساً عزم و اراده جدی در قوه قضائیه برای مبارزه با مفسدان اقتصادی، دزدان و غارتگران بیت المال وجود ندارد، هر چند روند دادگاه فساد بزرگ اقتصادی و دادگاه اختلاس بیمه شاید تا حدودی بر این رنج ملت مرهم بود اما این زخم عمیق تر از این است که اینگونه التیام یابد!
 
چرا بحث مبارزه با مفاسد عموما زینت المجالس جلسات قوه قضائیه بوده و در حد نظریه و چند همایش و سمینار باقی مانده است؟ آیا وقت آن نرسیده که به جای شعارهای جذاب و زیبا، حرکتی عملی، قابل لمس و قابل ارزشیابی ارائه شود تا همگان در مورد نتایج آن به قضاوت بنشینند؟

جناب آقای آملی لاریجانی
هر چند شما بارها اعلام کرده اید که عزم قوه تحت مدیریتتان برای برخورد با دانه درشت ها جزم است و خط قرمز برای قوه قضائیه را توهم خوانده اید اما از نظر ما دانشجویان چنان که شایسته است مردم ما هنوز معنا و طعم برخورد قاطع با مفسدین چه اقتصادی و چه اجتماعی را نچشیده اند. امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مردم سالاری دینی با آن حد از ثبات گفتمانی و بلوغ فکری رسیده است که در دادگاه آن فرقی بین یک دزد خیابانی و معاون عالی ترین مرتبه اجرایی کشور نباشد و هر دو اینها را پاسخگو بداند و یا یک آقازاده را با همان چشم بنگرد که به یک فرد عامی نگاه می کند. چرا که اول شرط دادگاه اسلامی این است که همه در مقابل قاضی یکسان اند، بگذریم از اینکه عدم برخورد با این نخبگان تاثیرات اجتماعی به مراتب بدتری بر جامعه دارد!
 
جمهوری اسلامی ایران آنقدر به ثبات رسیده است که دادگاهی کردن و پای میز محاکمه کشاندن برخی متهمین چه معاون اول و چه فرزند یک مقام عالی رتبه و چه رئیس سابق یک دانشگاه و چه رئیس سابق دادستانی برای پاسخ گویی به سوالات فراوان، هیچ خللی در ثبات آن ایجاد نمی کند.
 
امروز با توجه اینکه گفتمان عدالت، گفتمان فراگیر و مطالبه اصلی اقشار مختلف مردم گردیده است، بهترین فرصت برای قطع شدن دست مفسدان فرا رسیده است و اگر این اتفاق نیفتد بدانید که آیندگان ما را بخاطر آن نخواهند بخشید!
 
جناب آقای لاریجانی
شما به عنوان رئیس قوه قضا موظف به حراست از آزادی بیان؛ این اصل مقدس مردم سالاری دینی و حق انتقاد در چارچوب های قانون اساسی و برخورد های منصفانه با منتقدین هستید و آنچه که دانشجویان از شما می خواهند نه به عنوان یک تهدید بلکه به عنوان متدینینی دلسوز و از سر تعالی انقلاب اسلامی ایران است؛ لذا ‫قوه قضائیه دانشجویان متدین و دلسوز را به چشم یک تهدید نبیند!
 
در پایان باید بگوییم، جنبش دانشجویی در سالیان اخیر تلاش زیادی کرد تا مدیران قوه‌ی قضاییه در مقابل مردم و دانشجویان آرمان‌خواه منتقد پاسخگو باشند، اما متاسفانه این خواسته به ثمر نرسیده است لذا از حضرتعالی و مجموعه تحت مدیریت شما انتظار می رود که از پشت دوربین های صدا و سیما کنار آمده و با حضور در جمع های مختلف اقشار مردم از جمله حضور در جمع های دانشجویی پاسخگوی سئوالات دانشجویان و مطالبات مردم باشید. والسلام علیکم و الرحمه الله
 

 
کد خبر 1636383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha