۱۱ مهر ۱۳۹۱، ۹:۲۵

مرادی خبرداد:

40 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی سینما بهمن سنندج هزینه شد

40 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی سینما بهمن سنندج هزینه شد

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان کردستان از هزینه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال برای تعمیر، تجهیز و بازسازی سینما بهمن سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی شامگاه دوشنبه در مراسم بازگشایی پردیس سینمایی بهمن سنندج اظهار داشت: سینما بهمن سنندج با توجه به قدمت سینما و فرسودگی و مستهلک شدن صندلی ها، سیستم های صوتی و نوری و گرمایشی آن در سال 85 قرار بود با اعتبار 150 میلیون تومان بازسازی شود که این کار پس از گذشت شش سال به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال بازسازی شد.

وی با اشاره به روند طولانی بازسازی و مرمت سینما بهمن سنندج افزود: سینما بهمن سنندج از سال 85 تاکنون تعطیل شده است و قرار بود که در ابتدا مرمت سطحی در آن صورت گیرد ولی با توجه به سابقه زیاد بنا و ساختمان مجموعه این روند طولانی شد و در طی سالهای 85 تا اواخر سال 89 پروژه تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه به تغییرات صورت گرفته در روند بازسازی سینما بهمن سنندج اشاره کرد و ادامه داد: از اواخر آبان ماه سال گذشته تاکنون روند بازسازی این پروژه تسریع پیدا کرد و خوشبختانه امروز شاهد بازگشایی مجدد آن هستیم.

مرادی با تقدیر از حمایت های ویژه استاندار کردستان در راستای بازسازی مجتمع سینما بهمن در سنندج و اختصاص اعتبارات مناسب به این حوزه یادآور شد: در مجموع از سال 85 تاکنون حدود چهار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی سینما بهمن سنندج اختصاص پیدا کرده است که بخش زیادی از این اعتبار مربوط به سال های 89 و 90 است و به همین دلیل این مهم نشان دهنده توجه ویژه استاندار کردستان به این پروژه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد فضاهای جدید در سینما بهمن سنندج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجتمع سینمای بهمن سنندج دارای کاربری های مختلفی است و به همین دلیل اقشار مختلف مردم فرهنگ دوست سنندج و استان کردستان می توانند از این امکان خوب استفاده کنند.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: مجتمع سینمای بهمن سنندج دارای سه سالن برای نمایش فیلم است که سالن اصلی این مجموعه با ظرفیت 570 نفر، سالن شماره دو با ظرفیت بیش از 130 نفر و سالن شماره سه با ظرفیت 60 نفر دارای جدیدترین تکنولوژی های برق، صدا و سیستم پخش فیلم هستند.

مرادی به دیگر کاربری های تعریف شده برای مجتمع سینمای بهمن سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: گالری 200 متر مربعی برای برگزاری نمایشگاه های مختلف، آتلیه عکاسی، کافی نت و گیم نت، کلاس های آموزشی و کافی شاپ و فست فود از دیگر کاربری های ایجاد شده در این مجموعه به شمار می رود.

وی یادآور شد: سینما بهمن سنندج بعد از سینما هویزه مشهد دومین سینمای مجهز کشور است که مردم استان کردستان شاهد بازگشایی و بهره برداری از این مجموعه فرهنگی هستند.

سینما بهمن سنندج پس از شش سال وقفه در افتتاح آن، با اکران فیلم "بوسیدن روی ماه" با حضور مدیر حوزه هنری کشور، مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره، استاندار کردستان، فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان ادارت کل استان کردستان بازگشایی شد.

کد خبر 1710032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha