۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۷

گفتگوی ویژه مهر/

"صنوبری" والیبالیست پاکدشتی که از بالا به همه نگاه می کند

"صنوبری" والیبالیست پاکدشتی که از بالا به  همه نگاه می کند

پاکدشت – خبرگزاری مهر: والیبالیست پاکدشتی با 2 متر و 10 سانتیمتر قد، عنوان بلند قامت ترین والیبالیست کشور را به خود اختصاص داده و باید گفت "محمد حسن صنوبری والیبالیستی است که از بالا به همه نگاه می کند".

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن صنوبری که عضو تیم ملی والیبال کشور است به تازگی همراه با آسمانخراشهای والیبال، عنوان نایب قهرمانی آسیا را در ویتنام به دست آورده تا همگام با تیم ملی الف که به مسابقات سوپرجام باشگاههای جهان راه یافته، روزهای خوشی را تجربه کنند.

این ملی پوش والیبال که اکنون دانشجوی تربیت بدنی است از 16 سالگی در تیمهایی چون ارتعاشات صنعتی ایران، برق تهران، آلومینیوم اراک و ... توپ زده و اکنون عضو تیم باریج اسانس کاشان است.

وی سال گذشته در مسابقات سوپر لیگ کشور عنوان بهترین دفاع را کسب کرده و درباره خودش و موفقیتهایش، والیبال پاکدشت و... با خبرنگار مهر به گفتگو نشسته است.

تلاش 14 ساله ایوان بوگانیکف در ایران

صنوبری در خصوص موفقیتهای تیم ملی والیبال اظهار داشت: یکی از دلایل این موفقیت، تلاش 14 ساله ایوان بوگانیکف در ایران بود که با اجرای طرحهای پایه ای و استعداد یابی در مناطق و مدارس کل کشور، بازیکنان مستعد را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: این بازیکنان پله پله بالا آمدند و اول در رده نوجوانان در آسیا درخشیدند و پس از آن جوانان و اکنون نیز بزرگسالان والیبال کشورمان با ورود به سوپر لیگ، جهانی شده است.

عضو تیم ملی والیبال کشور گفت: برای اینکه والیبالیست خوبی شویم، تنها فاکتور قد لازم نیست در واقع فیزیک مناسب لازم است اما این نیز کافی نیست و باید استعداد لازم در این رشته را دارا بود.

حضورم در عرصه والیبال اتفاقی بود

وی درباره علاقه مندی خود به والیبال تصریح کرد: حضورم در عرصه والیبال تقریباً اتفاقی بود و وقتی تلویزیون اعلام کرد که استعدادیابی این رشته در حال انجام است، به یکی از این کانونهای استعدادیابی مراجعه کردم و به صورت حرفه ای این رشته را ادامه دادم.

صنوبری ادامه داد: از سن نوجوانی تجربه حضور در اردوهای تیم ملی را دارم و معتقدم انتخاب تیم مناسب نقش مهمی در موفقیت یک والیبالیست دارد.

وی به پتانسیل صنعتی پاکدشت اشاره کرد و عنوان داشت: شهر کوچکی مانند کاشان اکنون با تیم "باریج اسانس" در لیگ والیبال کشور می درخشد و این تبلیغات بسیار خوبی برای شرکت باریج به دنبال داشته و نه تنها سرمایه گذاری در زمینه ورزش داشته، به نوعی در آمدزایی برای شرکت نیز بوده است.

ضرورت اجرای طرح استعدادیابی در پاکدشت

صنوبری اضافه کرد: این الگو می تواند در پاکدشت که قطب صنعتی استان تهران است نیز اجرا شود و شرکتها با سرمایه گذاری بر روی ورزش از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند و نیز تبلیغات مؤثری انجام دهند و در موفقیت ورزشی کشور سهیم باشند.

وی به ضرورت اجرای طرح استعدادیابی در پاکدشت اشاره کرد و گفت: اگر از سطح شهرستان پاکدشت از بین 100 شرکت کننده در طرح استعدادیابی هر سال یک بازیکن با استعداد شناسایی و به کشور معرفی شود، والیبال پاکدشت دچار تحول گسترده و پیشرفت روز افزون خواهد شد.

کد خبر 1716262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha