۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۰۵

با حضور رحیمی/

بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افتتاح شد

بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افتتاح شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: با حضور معاون اول رئیس جمهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر راه و شهرسازی، بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در ارتباط با این بیمارستان اظهار داشت: ساخت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از مصوبات دور اول سفرهای استانی هیئت دولت به بوشهر در بهمن سال 84 است که تجهیز آن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

دکتر غلامرضا حیدری اضافه کرد: تجهیزات اتاق عمل بیمارستان جدید بوشهر از مجهزترین امکاناتی است که در هیچ کدام از بیمارستان های کشور وجود ندارد و امکانات اتاق عمل این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شده که پزشکان می‌توانند از دیدگاه‌های کارشناسی همکاران خود در داخل و خارج از کشور در عمل بیمار استفاده کنند.

برای ساخت بیمارستان 280 تختخوابی شهدای خلیج فارس بوشهر 54 میلیارد تومان و برای تجهیز آن نیز 18 میلیارد تومان اعتبار هزینه و از بهترین تجهیزات پزشکی در آن استفاده شده است.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 75 هزار متر مربع و زیربنای 24 هزار و 800 متر مربع ساخته شده است که دارای هفت طبقه و بیش از 200 تخت بستری است که در طبقه همکف رادیولوژی، اورژانس، آزمایشگاه، درمانگاه، فیزیوتراپی و اتاق‌های آموزشی قرار دارد.

طبقه اول شامل کتابخانه، بستری زنان و زایمان، بستری نوزادان، بستری جراحی، مراقبت‌های ویژه، طبقه دوم شامل بستری داخلی، سی‌سی‌یو و طبقه سوم هم شامل بستری کودکان و بستری داخلی زنان است.

در طبقه چهارم و پنجم اتاق‌های بستری جراحی، طبقه ششم اتاق‌های بستری داخلی مردان و طبقه هفتم هم اتاق‌های هواساز و آسانسور قرار دارد.

از این بیمارستان به عنوان مجهزترین بیمارستان جنوب کشور و یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های ایران یاد می‌شود.

کد خبر 1746001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha