۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۳

راحمی اعلام کرد:

تامین برق حرم شرفین در عراق از نیروگاه حیدریه/فروش 25 درصد برق به عراق

تامین برق حرم شرفین در عراق از نیروگاه حیدریه/فروش 25 درصد برق به عراق

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر نیرو با اشاره به آغاز ساخت فاز اول نیروگاه 163 مگاواتی حیدریه بیان داشت: برق حرم شرفین در عراق از طریق نیروگاه 163مگاواتی حیدریه تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردارابراهیم راحمی بعدازظهر شنبه در مراسم تجلیل از بسجیان و ایثارگران شرکتهای تابعه وزارت نیرو در هرمزگان با اشاره به پیشینه درخشان مردان سلحشور و مرزبان خطه نیلگون خلیج فارس گفت: در هشت سال دفاع مقدس کارکنان صنعت آب و برق استان در کنار سایراقشار در جبهه های جنوب رشادت ستودنی داشتند همانطور که ما امروز ثمره تلاش آنها را در لحظه لحظه زندگی احساس می کنیم.

به راه اندازی ستاد عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این ستاد در همه استانها با همکاری مدیران عامل صورت گرفته که در فاز اول یک دستگاه آبشیرین کن که در داخل عراق و در مسیر تردد زائرین حرم امام حسین (ع) نصب می شود تا آب سالم مورد استفاده قرار گیرد. منابع مالی برای راه اندازی آبشیرین کن کمک های نقدی همکاران در وزارتخانه نیرو بود.

آغاز احداث فاز اول نیروگاه 163 مگاواتی حیدریه با 25 میلیون یورو

وی همچنین از دیگر گام های ستاد عتبات عالیات را یک نیروگاه 163 مگاواتی برق عنوان کرد و اظهار داشت: نیروگاه حیدریه که اعتبار ساخت آن 75 میلیون یورو برآورد شده در دو فاز ساخته می شود که ماموریت فاز اول آن 25 میلیون یورو انجام شده و در حال حاضر در مرحله انتقال تجهیزات است که بعد از اتمام این پروژه برق به شکل رایگان در اختیار حرم شرفین قرار بگیرد و یک بخش دیگر تولید مازاد برق به صورت آزاد به دولت عراق به فروش برسد.

سردار راحمی با ابراز خرسندی اظهار داشت: 62 درصد نیرو های وزارت نیرو بسیجی هستند و به برکت اتحاد و همدلی توانسته اند یک شبکه وسیع در کل کشور ایجاد کنند و موفقیت هایی را در زمینه فنی و تخصصی کسب کنند. 80 درصد فعالیت های این وزارتخانه فنی و تخصصی است و کسانی می توانند در این حوزه فعالیت کنند که از مهارت کافی برخوردار باشند.

راحمی در ادامه به سرعت عمل تامین منابع آب و برق مناطق زلزله زده آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: اولین گروه های اعزامی به منطقه را وزارت نیرو داشت و توانستند در کمترین زمان ممکن مردم را از این خدمات بهره مند سازند.

سردار راحمی در ادامه به واقعه عاشورا نیز اشاره کرد و در باب حوادث کربلا به ایراد سخن پرداخت و گفت: اگر در واقعه کربلا مدیریت در جهت هدف امام حسین (ع)نبود ما امروز از این واقعه درس نمی گرفتیم و این همه سال این هدف دنبال نمی شد.

در ادامه سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان به ایراد سخن پرداخت و در مورد واقعه عاشورا و شباهت آن با دفاع مقدس گفت: شهیدانی که در راه دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند و اهل بیت پیامبر را تنها نگذاشتند و برای پا برجاماندان اسلام سخت جنگیدند و شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی نیز برای دفاع و حراست از مرز و بوم های کشور عزیزمان ایران از هیچ کوششی دریغ نکردند و شهدای زیادی را در این راه فدا کردند که سهم استان هرمزگان یک هزار و 200نفر بود.

وی در ادامه یادآور شد: جوانان و پیروان اسلام اطاعت پذیری و ولایت مداری را از امام حسین (ع) آموختند که چگونه در راه رسیدن به هدف والا از هیچ تلاشی فرو گذار نکند.

سردار مارانی افزود: امروز روحیه مقاومت ، شهادت و شهادت طلبی از درس هایی است که ما از شهدای کربلا گرفته ایم.

کد خبر 1755602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha