۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۲

اخبار حوزه هنری/

کتاب سفرنامه "حاج مصطفی خان سورتیجی" در حوزه هنری مازندران منتشر شد

کتاب سفرنامه "حاج مصطفی خان سورتیجی" در حوزه هنری مازندران منتشر شد

ساری - خبرگزاری مهر: کتاب سفرنامه حاج مصطفی خان سورتیجی با عنوان تبصرة الزائرین و حمایت حوزه هنری مازندران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رحیم موسوی مسئول واحد پژوهش حوزه هنری مازندران اظهار داشت: کتاب تبصرة الزائرین به تصحیح و تحشیه سامان سورتیجی به چاپ رسید.

وی افزود: مصطفی خان سورتیج از رجال مازندران بوده که در دوره محمد شاه و ناصرالدین شاه قاجار بناهای عام المنفعه بسیاری از خود به جای گذاشته است. از جمله این بناها مسجد و مدرسه دینی حاج مصطفی خان سورتیج می باشد که درسال ۱۲۷۳ ه.ق بنا شد.

از ویژگی های این سفرنامه، مشاهدات حاج مصطفی خان در مسیر سفر معنوی به حج از شهرها، راه ها، آداب و رسوم و آئین ها بوده که شامل اطلاعات ذی قیمتی از آن دوره تاریخی در ایران و منطقه خاورمیانه است.

مجموعه شناختنامه مازندران 37 جلدی شد


 مسئول واحد پژوهش حوزه هنری مازندران گفت: مجموعه 33 جلدی شناخت‌ نامه مازندران که در روز بزرگداشت مازندران در آبان ماه گذشته رونمایی شد به مطالعه و بازشناسی تاریخ و تمدن مازندران پرداخته است.

سید رحیم موسوی گفت: از ویژگی‌های شاخص آن می توان به موضوعاتی نظیر تاریخ و تمدن، فرهنگ و ادب، هنر و معماری، مذهب مازندران اشاره کرد.

وی ظهار داشت: طبق درخواست و توافق مدیریت این مرکز جهت انتشار 37 جلد از این مجموعه، چهار جلد دیگر به چاپ رسید و شناختنامه 33 جلدی مازندران 37 جلدی شد.

همایش سراسری مسئولان دفاتر ادبیات و مطالعات پایداری

همایش سراسری مسئولان دفاتر ادبیات و مطالعات پایداری مراکز حوزه های هنری کشور، از سه شنبه 14 آذر ماه به مدت سه روز به میزبانی حوزه هنری مازندران برگزار می شود.

 این همایش و کارگاه سه روزه با عنوان کارگاه تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه در مجتمع پذیرایی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برگزار می شود.

سید ولی هاشمی، مسئول دفتر ادبیات و مطالعات پایداری حوزه هنری مازندران گفت: هدف از برپایی این همایش سراسری بالا بردن سطح علمی نویسندگان و مسئولان دفاتر ادبیات و پایداری حوزه های هنری کشور است.

کد خبر 1755630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha