۲۷ دی ۱۳۹۱، ۲۱:۳۲

تحولات الجزایر؛

میدان گازی آمناس تحت کنترل شبه نظامیان/ 7 نفر از گروگانها آمریکایی هستند

میدان گازی آمناس تحت کنترل شبه نظامیان/ 7 نفر از گروگانها آمریکایی هستند

مقامات شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس از ادامه تصرف تاسیسات میدان گازی آمناس توسط شبه نظامیان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (BP) اعلام کرد شبه نظامیان ناشناس تاسیسات میدان گازی آمناس واقع در جنوب الجزایر را تحت کنترل خود در آورده اند.

یک مقام ارشد این شرکت با اعلام این خبر گفت : این تاسیسات توسط گروهی از مردان مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت، هر چند تماس با این تاسیسات بسیار دشوار است، ولی ما دریافتیم که افراد مسلح همچنان این تاسیسات را در تصرف خود دارند.

این مقام شرکت BP در ادامه یادآور شد هنوز هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت افراد شاغل در این تاسیسات دریافت نشده است. شبه نظامیان وابسته به القاعده می گویند حمله امروز به میدان گازی عین آمناس را در پاسخ به مداخله نظامی غربی ها در مالی انجام داده اند.
 
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز در خبری اعلام کرد 7 نفر از 41 گروگان شبه نظامیان در الجزایر تابعیت آمریکایی دارند. بر این اساس این گروه شبه نظامی که خود را "گردان نقابداران" می نامند اعلام کرده اند 41 نفر از 10 ملیت خارجی را به گروگان گرفته اند.
 
در حالی که منابع آگاه از وجود دست کم 7 آمریکایی در بین این گروگان ها خبر می دهند، سفارت این کشور در الجزایر مدعی است هیچ مدرکی دال بر صحت این خبر به دست نیاورده است.
 
خبر دیگر اینکه دولت آمریکا پیگیر وضعیت افراد خارجی به گروگان گرفته شده توسط شبه نظامیان در الجزایر است. بنا بر اعلام کاخ سفید مقامات آمریکایی از نزدیک تحولات الجزایر را دنبال می کنند.
 
گفتنی است رسانه های الجزایر از هدف قرار گرفتن یک اتوبوس حامل کارکنان خارجی در حمله شبه نظامیان و کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن شمار دیگری از آنان خبر دادند.
کد خبر 1793127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha