۳۰ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۳۰

بهمن ماه/

غار نخجیر دلیجان پس از تعطیلی چهار ماهه به روی مردم بازگشایی می شود

غار نخجیر دلیجان پس از  تعطیلی چهار ماهه به روی مردم بازگشایی می شود

اراک - خبرگزاری مهر: قائم مقام رئیس سازمان ومدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: غار نخجیر دلیجان پس از چهار ماه تعطیلی بهمن ماه امسال به روی مردم بازگشایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رضوانی افزود: این غار به منظور انجام کارهای حفاظتی و ایجاد امکانات لازم برای مقابله با بحران های احتمالی و تامین امنیت خاطر گردشگران و طبیعت گردان از ابتدای مهر سال جاری تعطیل شده است.

وی ادامه داد: مشکلات گذشته این غار کاهش پیدا کرده و اقدامات اساسی شامل نصب دوربین، روشنایی و بسته های امداد و نجات در خصوص پدافند غیر عامل با همکاری جمعیت هلال احمر انجام شده است و تا بهمن سال جاری بازگشایی می شود.

رضوانی اظهارداشت: غار چال نخجیر توسط کارگروه غارشناسی کشور به عنوان نمونه غار امن در ایران شناخته شده که با انتخاب مشاور، استانداردهای مورد نظر این کارگروه و سازمان زمین شناسی در این محل در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید با ایجاد تاسیسات مختلف در اطراف این محوطه غار را از صرف بازدید خارج کرد و به عنوان یک بسته موفق گردشگری در سطح ملی و بین المللی معرفی کرد.

غار نخجیر در هشت کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان استان مرکزی، بین نراق و دلیجان، در دامنه کوه واقع شده است و به دوران سوم زمین‌شناسی تعلق دارد.

این غار با بیش از 70 میلیون سال قدمت جزء عجایب خلقت الهی می باشد که در سال 68 هجری شمسی شناسایی و کشف شد و در سال ‪ ۸۱‬به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 1794577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha