۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۲۱

تألیف دومین کتاب محسن هجری در طرح «رمان نوجوان» پایان یافت

تألیف دومین کتاب محسن هجری در طرح «رمان نوجوان» پایان یافت

محسن هجری از تالیف رمان تازه‌ای برای نوجوانان با عنوان «اقلیم هشتم» خبر داد.

محسن هجری در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف رمان تازه‌ای از خود با موضوع زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی خبر داد و گفت: این رمان که با عنوان «اقلیم هشتم» نوشته شده است به بازخوانی زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی برای نوجوانان می‌پردازد و در قالب طرح رمان نوجوانان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

وی افزود: زندگی سهروردی از این جهت برای من جالب بود که خود او از دوران نوجوانی به مرحله خردورزی وارد شده و گفته شده که در 16 سالگی  دروس مقدماتی را تمام کرد، چیزی شبیه ابن سینا که در 18 سالگی موفق به انجام این کار شد و حس کردم این موضوع می‌توانست برای نوجوانان جالب باشد.

هجری افزود: این رمان در بخش‌هایی از خود به شرح بیانات جسورانه سهروردی توجه نشان داده است؛ بیاناتی که در یکی از آنها اعلام کرد، تنها ارسطو نیست که حرف آخر را در فلسفه زده است و ما هم حرف برای گفتن داریم که البته این بیانات باعث واکنش‌هایی در میان فلاسفه و دانشمندان زمانش شد و تبعاتی هم برای او داشت.

این نویسنده افزود: داستان «اقلیم هشتم» تمام دوران زندگی 38 ساله وی را در قالب یک روایت به زبان سوم شخص روایت می‌کند و سعی دارد نحوه شکل گیری آراء و افکار منحصر به فرد فلسفی در او را برای مخاطب نوجوان روایت کند.

این نویسنده اظهار امیدواری کرد، این رمان در نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر شود.

هجری پیش از این نیز رمان «چشم عقاب» را با موضوع حمله مغول‌ها به ایران و فتح قلعه الموت در قالب طرح رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.   

کد خبر 1813894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha