۴ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۲۹

حاشيه اي بر یک بزرگداشت/

شهید قهاری سعید با شلیک مستقیم پژاک شهید شد/ آرزوی پدرم چنین شهادتی بود

شهید قهاری سعید با شلیک مستقیم پژاک شهید شد/ آرزوی پدرم چنین شهادتی بود

همدان - خبرگزاري مهر: همه آمده بودند در باز پس دادن ديدارت، از كوير ايران يزد، از مركز ايران اراك، از ديار هورمان كردستان و از ديار عروجت اروميه، هر كجاي نقشه ايران را مي نگريم رفته اي و در 16 نقطه سربازي كرده اي، هميشه و همه جا سرباز ولايت بودي.

به گزارش خبرنگار مهر، وقتي شش سال پيش و در بحبوحه درگيریهای نيروهاي مسلح كشور با پژاك در مرزهاي شمال غربي ايران عده اي به شهادت رسيدند وگفته شد يكي از آنان فرمانده قرارگاه حمزه است و قرار است در همدان تشييع و به خاك سپاري شود، همگي به خود گفتند او كيست وچرا اين شهيد را نمي شناسيم ؟

سعيد قهاري سعید كه متولد پنجم فروردين  1331روستاي چنارعليا در شهرستان اسد آباد است از سربازاني است كه گمنام و بدون هياهو به اسلام خدمت كرد و جز شهادت آرزويي نداشت.

گرچه شش سال از شهادت او مي گذرد اما به همت سپاه انصار الحسين همدان همايشي براي گراميداشت وي در سالن مجتمع ابن سيناي همدان برگزار شد که بیان حاشیه هایی از مراسم بزرگداشت این شهید خالی از لطف نیست.

* در محوطه سالن ورودي بنرهايي از فعاليت هاي وي نصب شده بود که جالب توجه بود چراکه وي از مبارزان انقلاب اسلامي در شهر همدان بوده و در مسجد آيت الله ملاعلي معصوم همداني فعاليت داشت.

* گرچه ساعت 15 براي آغاز برنامه در نظر گرفته شده بود كه كمي نامناسب به نظر مي رسيد اما بيش از سه چهارم سالن از جمعيت مشتاقان راه شهادت پرشده بود و در رديف اول نيز جمعي از همرزمان وي در مريوان با لباس كردي حضور يافته بودند.

* وفاي عهده يكي از صفات ياران است و ياران او نيز سالن را قرق كرده بودند به طوري كه  سردار علي شادماني رئيس اداره عمليات ستاد كل نيروهای مسلح وفرمانده سابق سپاه همدان، سردار محمدنظر عظیمی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، سردار ابراهيمي فرمانده قرار گاه شهيد قهاري خود را به اين محفل رسانده بودند.

*سبز پوشاني كه هم اكنون در كسوت مديريت ارشد استان نيز حضور دارند خود را به اين يادواره رسانده بودند که از جمله آنها علي محمد آزاد استاندار همدان و فرمانده سابق سپاه ايلام، علیرضا قاسمي فرزاد معاون جديد سياسي امنيتي استاندار همدان و خسرو بيات مسئول سابق روابط عمومي سپاه كه هم اكنون در كسوت مدير كل اداره فرهنگ ارشاد استان همدان مشغول به فعاليت است.

* در كليپي كه از ياران غايب شهيد در مراسم پخش شد سرتيپ صفوي در خصوص شهيد قهاري گفت: او كمتر حرف ميزد و فقط كار مي كرد ومهاجر الي الله بود چرا كه هميشه با پوتين پوشيده و فاسخه بسته آماده خدمت بود.

* سردار كاكي فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام نيز در خصوص شهيد گفت: شهيد قهاري  به ياران خود پيوست، وي در زمين باكري و در سرزمين عروج احمدي كاظمي از بين ما عروج كرد.

* برادر شهيد نيز كه خود از سپاهيان است با بيان خاطره اي از او كه حاضر نشد نيروهايش در سرماي كردستان با رفتن به بالاي ماشين و نشستن پشت دوشك از وي حمايت كنند و خود به دليل رفتن به بالاي ماشين پلك هايش يخ زده بود، گفت: شهيد در كنگره شهداي استان يزد از همه طلب دعاي شهادتش را كرد و به آرزويش رسيد.

* گروه هنرمندان خردسال نورالمهدي گل رز به دست، بر روي سن رفتند و به اجراي اشعاري با اين مضمون پرداختند که از سرخي خون تو ايران روسپيد است و مديون قهاري سعيد است.

*مجري برنامه نيز كه صدايش با فراز وفرود همراه بود به روايت گري از خاطرات وي پرداخت و سيد مهدي موسويان نويسنده كتاب "آخرين مرد ايستاده" نيز به قرائت يكي از داستان هاي اين كتاب پرداخت، جالب توجه است كه براي اين سردار غريب استان همدان پنج كتاب تاكنون تاليف شده است.

*از آخرين كتاب تاليف شده براي شهيد نيز با عنوان " آشناي غريب " كه حاصل 15 ساعت گفتگو با همسر شهيد است، با حضور مدعوين رونمايي شد.

* دختر شهيد قهاري نيز پس از قرائت بيانيه خانواده خود خطاب به مدعوين گفت: مي خواهم به مردم استان همدان بگويم پدرم سقوط نكرد بلكه با تير مستقيم پژاك به شهادت رسيد و آرزوي او نيز اين گونه شهيد شدن بود.

وي ادامه داد: مردم همدان بايد به خود ببالند كه فرمانده آنها به داخل ميدان مي رود و يگانه مي ايستد.

وي كه از بيان نشدن اين موضوع دلگير به نظر مي آمد، تاكيد كرد: پس از شهادت پدرم گفتند مصلحت نيست عنوان شود با شكليك گلوله كشته شده ولي هم اكنون ديگر مصلحت لازم نيست.

وي با تاكيد براينكه ظلم بر پدرم است كه اگر اين موضوع را نگويم به وجود فيلمي از نحوه شهادت ايشان خبر داد و گفت: در اين فيلم پدرم رو به نيروي هاي پژاك مي گويد من قهاري سعيدم با بقيه نيروها كاري نداشته باشيد.

*سردار شادماني نيز كه در اين مراسم تنها سخنران اصلي بود به تقوا ، پرهيزكاري و مردم داري شهيد اشاره واذعان كرد: دشمن در برابر توان نظامي فرزندان اين ملت عاجر مانده و براي همين از دروازه اقتصادي وارد شده است.

وي تاكيد كرد: مديران باید شبانه روز براي مردم كار كنند چرا كه راه شهيد همين است.

* در پايان مراسم نيز از خانواده شهيد وجمعي از نويسندگان كتاب هاي وي تقدير به عمل امد.

اما مدعوين نيز در خصوص فرمانده سابق قرارگاه حمزه سيدالشهدا نظرات جالبي را مطرح كردند.

* ايزدي كه يكي از همرزمان كرد وي بود و به اين همايش دعوت شده بود، گفت: وي فرمانده اي فعال بود و هميشه ما را به اخلاق اسلامي، خواندن قرآن ونماز دعوت مي كرد.

* سردار شادماني نيز قهاري را انساني مخلص و رئوف معرفي كرد و اظهار داشت: سعيد جان دلم برايت بسيار تنگ شده است.

* فرمانده سپاه استان كرمانشاه نيز در خصوص قهاري سعيد گفت: توفيق آشنايي با ايشان از سال 64 داشته ام.

عظيمي ادامه داد: او مومن، مخلص، خوش اخلاق و ولايي واهل عمل بود چرا كه هر چه به ديگران توصيه مي كرد خود به آن ابتدا عمل مي كرد.

شهيد سعيد قهاري سعيد از مبارزان انقلابي در همدان بوده و پس آن نيز در تمامي نقاط ايران مشغول به خدمت بوده و از جمله مسئوليت هاي او مي توان به  فرمانده لشکر ۳ مخصوص نیروی زمینی (حمزه سید الشهدا)، جانشین فرمانده سپاه همدان، جانشینی تیپ انصار الرسول در شاخ شمیران و اورامانات، فرماندهی سپاه و تیپ مریوان و قائم‌مقامی قرارگاه شهید شهرامفر در سنندج اشاره كرد.

کد خبر 2003224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha