۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱

در اجلاس مجلس خبرگان مطرح شد؛

خاطرات آیت الله مهدوی کنی از خود رایی بنی صدر و صبر امام/ کاندیداتوری حق هر کسی نیست

خاطرات آیت الله مهدوی کنی از خود رایی بنی صدر و صبر امام/ کاندیداتوری حق هر کسی نیست

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به غائله 14 اسفند و اقدامات خائنانه بنی صدر گفت: شب 14 اسفند بنی صدر با بنده تماس گرفت و گفت "دیدی بچه های کمیته را چکار کردم" من هم خطاب به او گفتم: آقای بنی صدر تو در فرانسه زندگی کردی در آنجا تفکیک قوا وجود دارد، اما شما امروز وظیفه همه قوا را یک تنه انجام دادی. به او گفتم تو آخوند زاده هستی اما معنای آخوندی و روحانیت و موقعیت آنان را نفهمیده ای.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در سخنرانی خود ضمن خیر مقدم به اعضای خبرگان رهبری اظهار داشت: امیدواریم این مجلس منشا خیر و برکات برای نظام و انقلاب باشد و مطالبی که توسط اعضا در خصوص اوضاع کشور مطرح شده و هم چنین پیشنهادات آنها مفید واقع شود.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه ما اعضای مجلس خبرگان در جایگاهی قرار گرفتیم که به سه عنوان دارای مسئولیت هستیم اول شخصیت حقوقی ما به عنوان نمایندگان ملت ایران در مجلس خبرگان که اگر در این مسئولیت کوتاهی کنیم، مقصریم.

وی در بیان دومین ویژگی اظهار داشت: ویژگی دیگر عنوان روحانیت است چرا که ما در لباس روحانیت و سربازی و دفاع از اسلام و معارف آن هستیم و در این جایگاه نیز وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

مهدوی کنی تصریح کرد: ما برای حفظ نظام و نگهداری مردم در صحنه مسئول هستیم و روحانیت همان طور که در متن انقلاب همراه امام بود در بقاء آن نیز حضور دارد.

وی سومین ویژگی را جنبه شخصی افراد در خبرگان خواند و گفت: ما با عنوان یک ایرانی وظیفه ای را برعهده داریم و باید همیشه در صحنه حاضر باشیم.

مهدوی کنی با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: همه ما به عنوان یک مسلمان، روحانی و عالم باید برای خدا قیام کنیم البته شما می دانید که منظور از قیام ، قیام رسمی نیست بلکه به پا خاستن و عدم بی تفاوتی و توجه بیشتر به مردم، فرهنگ و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم اظهار کرد: اگر امام (ره) انقلاب اسلامی را به ثمر رساند با تکیه بر حضور مردم و تمسک به درگاه خداوند متعال بود واقعا انقلاب ما معجزه ای بود که هم از طرف خداوند و هم از طرف مردم در آن اعجاز ایجاد شد و امام هم گاهی اوقات به جنبه های اعجاز مردمی و الهی ان اشاره می کردند.

وی افزود: اگر ارتباط ما با مردم قطع شود و حقوق آنها را رعایت نکنیم لطف خداوند از انقلاب اسلامی برداشته می شود چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند. یکی از خصوصیات امام (ره) این بود که در این موضوع صراحت داشت و این نکته را بارها مورد اشاره قرار می داد.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه مشکلات بسیاری برای مردم پس از انقلاب اسلامی به وجود آمد که مهمترین آنها وقوع جنگ تحمیلی 8 ساله بود، تصریح کرد: در ایام پس از پیروز انقلاب این طور نبود که مردم در رفاه کامل باشند حتی مشکلات بسیاری که ناشی از وقوع جنگ تحمیلی و مخالفت های دشمنان بود را تحمل کردند اما در تشییع جنازه امام حضور بی نظیر آنان را شاهد بودیم ودر همین مراسم حدود 40 نفر شهید شدند.

وی با بیان اینکه اگر راه امام را انتخاب کنیم درجهت تحقق وعده الهی گام برداشته ایم، گفت: ما باید این انقلاب را که برکات الهی بسیاری برای ما داشته حفظ کنیم در این بین اولین نکته مهم برای حفط نظام انجام کار جمعی است. ما یک مسئولیت جمعی داریم و با توجه به حقی که مردم بر گردن ما دارند باید توجه داشته باشیم که این مسئولیت جمعی بدون فکر جمعی به هیچ جا نمی رسد.

آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان در هر شش ماه یکبار یادآور شد: اینکه ما هر شش ماه یکبار دور یکدیگر جمع می شویم، علاوه بر انجام وظایف نوعی اعلام حضور در صحنه است و این حضور جمعی بسیار اهمیت دارد. چراکه دشمنان به دنبال تضعیف کردن این مجلس هستند.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان ضامن حفظ نظام و جایگاه رهبری و از این رو اهمیت دو چندانی دارد، تصریح کرد: شما اعضای خبرگان هرکدام یک شخصیتی هستید که بر حفظ شرایط رهبری نظارت دارید بنابراین این موضوع بسیار اهمیت دارد که ما برای حفظ نظام با هم باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حفظ نظام به داشتن سلاح و نفوذ نیست، امام با همه قدرتی که داشت هیچ گاه به نحوی رفتار نمی کرد که برداشت طرف مقابل این باشد که حرف حرف من است، بلکه اعمال ولایت را تنها در شرایط بحرانی به کار می برد.

وی با اشاره به حادثه 14 اسفند که از سوی بنی صدر رئیس  جمهور معزول ایران رقم خورد، گفت: ببینید امام درباره آقای بنی صدر  چقدر صبر کردند چون اعتقاد داشتند که او با رای مردم روی کار آمد است اما این آخر کاری ها که بنی صدر خیلی شلوغ می کرد امام نسبت به تشکیل هیات نظارت با حضور همین آقای یزدی و مرحوم اشراقی اقدام کرد و آن زمان هم آقای هاشمی حضور داشتند و می دیدند که چه اتفاقاتی می افتد.

آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد: شب 14 اسفند بنی صدر با بنده تماس گرفت و گفت "دیدی بچه های کمیته را چکار کردم" من هم خطاب به او گفتم آقای بنی صدر تو در فرانسه زندگی کردی در آنجا تفکیک قوا وجود دارد اما شما امروز وظیفه همه قوا را یک تنه انجام دادی. به او گفتم تو آخوند زاده هستی اما معنای آخوندی و روحانیت و موقعیت آنان را نفهمیده ای.

وی با اشاره به توصیه های امام خمینی به بنی صدر مبنی بر اینکه نباید برای مردم نگرانی ایجاد کنید، اظهار کرد: مردم همه چیز را تحمل می کنند اما این با هم نبودن و درگیری را قطعا قبول نخواهند کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در آن زمان صحبتهای زیادی با امام برای برخورد با بنی صدر صورت می گرفت، افزود: امام در پاسخ به این سخنان می گفتند من نمی خواهم اولین رئیس جمهور ایران به این شکل برکنار شود و به او عدم کفایت بدهیم اما آخرش هم با وجود صبر بسیار امام این موضوع تحقق نیافت و بنی صدر با رای مجلس و حکم عدم کفایت از سوی امام(ره) از کار برکنار شد.

وی گفت: بنی صدر فکر می کرد اگر مردم 11 میلیون رای به او داده اند آزاد است که هر کاری انجام دهد اما کشوری که نظامش ولایی است و مردمش شهدای فراوانی در راه حفظ انقلابشان داده اند چنین رفتاری را بر نمی تابند.

آیت الله محمد رضا مهدوی کنی در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری در دوره چهارم که صبح امروز در مجلس قدیم آغاز به کار کرد، با ارائه برخی توصیه های انتخاباتی به کاندیداها و مسئولان کشور اظهار امیدواری کرد که مسئولان و مدیران به نحوی رفتار کنند که مشکلات مردم برطرف شود چرا که آنها وجود مشکلات را احساس می کنند و ما هم باید به آنان حق بدهیم که این مشکلات وجود دارد ولی با تدبیر و مدیریت می توان آن را حل کرد.

وی با اشاره به شرایط کشور در 8 سال جنگ تحمیلی افزود: شرایط تحریم امروز بدتر از دوران جنگ تحمیلی نیست و می شود آن را مدیریت کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده زیادی هستند که می خواهند برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شوند، گفت: من دخالت نمی کنم که چه کسی کاندیدا شود یا نشود اما قطعا کاندیداتوری حق هر کسی نیست. بهتر است کسانی کاندیدا شوند که بر اساس قانون توانایی ها و صلاحیت لازم را دارند تا وقت شورای نگهبان هم برای بررسی صلاحیت کاندیداها گرفته نشود.

وی افزود: بهتر است کسانی برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند که برنامه دارند چرا که ما دچار بحران و هجمه های خارجی هستیم و درحال حاضر ریاست و مدیریت در کشور ما خیلی آسان نیست و هر کسی رئیس جمهور شود قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: با توجه به روشی که مورد عمل واقع شده است کار دشواری برای مدیران بعدی متصور هستیم لذا باید کسانی کاندیدا شوند که هم برنامه و هم تیم دارند.

وی با ارائه برخی توصیه های اخلاقی به کاندیداهای ریاست جمهوری آینده تصریح کرد: در انتخابات تبلیغات، مصاحبه های تلویزیونی، روزنامه ها و سایتها کاندیداها باید حریم یکدیگر را حفظ کنند چراکه تخریب روش دینی اسلامی نیست  و مردم هم آنرا نمی پسندند اگرچه ممکن است عده فریب بخورند اما اکثریت مردم راست و صداقت را دوست دارند و بی اخلاقی و تخریب را بر نمی تابند.

وی تاکید کرد: به عنوان مجلس خبرگان امیدواریم که همه مردم درانتخابات ریاست جمهوری آینده مشارکتی فعال داشته باشند و مسئولان هم به نحوی رفتار کنند که دشمنان را ناامید و راه نفوذشان را ببندند.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال گفت: شما در راهپیمایی 22 بهمن دیدید که با وجود مشکلات فراوان و گرانی‌ها مردم آمدند و می گفتند اگر چه مشکلات فراوان است و گرانی بسیار اما ما حامی نظام، انقلاب و رهبرمان هستیم.

رئیس مجلس خبرگان افزود: بنابر آمار موجود حضور مردم دراهپیمایی امسال نسبت به سالهای گذشته گسترده تر بود و باید این نعمت الهی را حفظ کرد.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه مردم به چه کسی رای می دهند همه باید برای حضور حداکثری در انتخابات سال آیند تلاش  کنیم بعد از انتخابات هم یکی رایش کمتر و یکی رایش بیشتر است.

آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد: ما باید حق مردم را رعایت کنیم مردمی که دراین کشور زندگی می کنند برادر دینی ما هستند بنابراین باید نسبت به رعایت حقوق آنانکه از سوی رهبر معظم انقلاب هم مورد تاکید است اهتمام داشته باشیم برای اینکه اسلام برپا شود.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه وابستگی روحانیت به مردم پشتیبانی کننده انقلاب است گفت: همه قوا باید با یکدیگر متحد باشند و اگر اختلافی وجود دارد که قطعا هست آنرا در داخل حل کرده و سعی کنیم اختلاف افکنی نکنیم چرا که با توجه به در پیش بودن انتخابات آنچه اهمیت دارد حضور حداکثری مردم دراین عرصه است.

کد خبر 2011860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha