۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۱۲

طریقت منفرد تاکید کرد:

ضرورت تنظیم دستورالعمل‌هایی برای مدیریت هزینه‌های سلامت کشور

ضرورت تنظیم دستورالعمل‌هایی برای مدیریت هزینه‌های سلامت کشور

تبریز – خبرگزاری مهر: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: باید دستورالعمل های ویژه ای برای مدیریت هزینه های حوزه سلامت در کشور تنظیم شود و مردم مجبور به استفاده از خدمات درمانی گران قیمت نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر،محمد حسن طریقت منفرد ظهر پنجشنبه در نشست مشترك با فرمانداران آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون در خود کشور ظرفیت های بالایی در حوزه درمان وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان مانع از قرار گرفتن مردم در بحبوحه اقتصادی و خرید دارو شد.

وی ادامه داد: اگر روش های درمانی اصیل مانند طب سنتی در کشور به خوبی اجرا شود به طور حتم شاهد کاهش قیمت ها در حوزه های درمانی خواهیم شد.

طریقت منفرد با اشاره به استفاده از ظرفیت های داخلی در حوزه های درمان و بهداشت گفت: هم اکنون دانش پزشکان داخلی بسیار بالاتر از پزشکان سایر کشورها بوده و این افراد به خوبی می توانند مشکلات درمانی بیماران را حل کنند که به جرات می توان گفت با وجود این قشر می توانیم در حوزه سلامت با کشورهای پیشرفته جهان رقابت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور گفت: متاسفانه با وجود اینکه سالیان زیادی از تصویب طرح پزشک خانواده در کشور می گذرد اما تاکنون نتوانسته ایم شاهد پیشرفت اساسی در این طرح باشیم و این طرح همچنان در ابتدای کار خود قرار دارد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح شاهد ایجاد نظم و تسریع در روند درمان بیماری ها خواهیم بود که این امر سبب بالارفتن وضعیت سلامتی کشور خواهد شد.

وی در خصوص هزینه های انجام شده در حوزه سلامت کشور گفت: در سال گذشته حدود 400 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت هزینه شده است که این رقم، بسیار سنگین بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، مردم را به مشکلات زیادی دچار می کند.

طریقت منفرد افزود: با وجود اینکه 150 هزار میلیارد ریال از این هزینه بر عهده بیمه و دولت بوده است اما مبلغ مابقی نیز بسیار زیاد است.

کد خبر 2013907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha