۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۳

منوچهر محمدی:

خواص تا زمانی که در درون جامعه ولایی باشند مشروعیت دارند

خواص تا زمانی که در درون جامعه ولایی باشند مشروعیت دارند

قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: خواص و نخبگان تا زمانی مشروعیت دارند که خود را در درون جامعه ولایی تعریف کنند و به محض اینکه از جامعه ولایی زاویه گرفتند سقوط آن ها قطعی بوده و حتی نتوانسته اند یک نفر را با خود همراه کننند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر محمدی صبح جمعه در سی امین نشست انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا كه در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: تبیین مولفه‌های انقلاب اسلامی وظیفه بسیار مهمی است که آن طور که باید و شاید در 34 سال گذشته به آن نپرداخته‌ایم و اساتید دانشگاه باید دستاوردهای انقلاب را در سطح کلان به صورت تئوریک ارائه کنند.

وی ابراز داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه طح ملی، منطقه‌ای، جهانی و تاریخی بررسی می‌شود و در سطح ملی شاهد دستاورد بسیار مهم تاسیس نظام دینی در دنیای پست مدرن بودیم که تبلور شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: نظام اسلامی در اجرای شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی موفق بوده و در تمامی دنیا نظامی مستقل تر از جمهوری اسلامی ایران نداریم و کشورما تحت تاثیر هیچ قدرت خارجی، خارج از چارچوب نظام خود قرار نگرفته و آزادی نیز با انقلاب اسلامی بازتعریف شد.

مدیر گروه علوم سیاسی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: آزادی با تعریف غربی مبنی بر بی بند و باری و لاقیدی تغییر کرد و آزادی ملت در تصمیم گیری ، انتخابات و اداره جامعه را شاهد بودیم.

وی یادآور شد:بیشتر انقلاب‌ها پس از پیروزی منجر به دیکتاتوری شد و مردم هیچ نقشی در مسایل پس از انقلاب پیدا نکردند و آزادی موجود در ایران در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد.

محمدی گفت: تکیه بر عنایات الهی در انقلاب اسلامی راه را به ما نشان داده و با امدادهای غیبی شاهد تضمین پیروزی هستیم هم چنین در ایران بر توده‌های مردم و پیروی از ولایت فقیه تاکید می شود.

وی تاکید کرد: در دوره 10 ساله عمر پربرکت امام خمینی(ره) 17 توطئه براندازی در ایران انجام شد اما جامعه ولایی با تکیه بر امت ولایی، رهبر ولایی و مکتب ولایی از پس آن ها برآمد.

وی اظهار داشت:خواص و نخبگان تا زمانی مشروعیت دارند که خود را در درون جامعه ولایی تعریف کنند و به محض این که از جامعه ولایی زاویه گرفتند سقوط آن ها قطعی بوده است و حتی نتوانسته اند یک نفر را با خود همراه کننند.

محمدی افزود: امروز هم می بینیم که برخی از نخبگان برای آن‌ها امر مشتبه می‌شود و گمان می‌کنند 25 میلیون رای در انتخابات برای خودشان بوده و قهر می‌کنند به امید این که مردم به نفع آن‌ها در خیابان شعار دهند و مردم باید در خدمت ولایت باشند و جامعه ولایی ضامن پیروزی انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی باعث خروج شیعیان از حاشیه شد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: انقلاب اسلامی ایران در سطح منطقه برای مسلمانان و شیعیان دستاوردهای خوبی داشت و باعث شد یک و نیم ملیارد مسلمان به هویت خود بازگردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باعث خروج شیعیان از حاشیه شد و شاهد جهانی شدن گفتمان تشیع بودیم، این انقلاب همچنین باعث ظهور نهضت های آزادی بخش اسلامی و بیداری اسلامی در بین کشورهای اسلامی شد.

محمدی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در سطح جهانی یادآور شد: جهان به مدت 300 سال تحت سیطره نظام سلطه بوده است و حق را با زور دانسته و آن کشوری که زور بیشتری داشت حق داشت و از این رو قدرت های بزرگ حق استثمار دنیا را داشتند اما انقلاب اسلامی ایران اولین پدیده ای بود که این قانون را بر هم زد.

وی گفت: جنگ جهانی سوم با ستیز بین اردوگاه سلطه گران و نظام سلطه ستیزان به رهبری ایران آغاز شده است و توده های مردم در جهان بر علیه سران استکباری برخاسته اند و در این جنگ بمب اتم کارایی ندارد.

وی با اشاره به مفهوم پیچ تاریخی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد:متاسفانه تحلیل گران این مفهوم ارزشمند را به درستی تبیین نکرده اند، پیچ اول تاریخی با بعثت پیامبر(ص) آغاز شده بود و دوران جدیدی با سقوط امپراتوری روم و ایران آغاز شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رنسانس را پیچ دوم تاریخی در جهان ذکر کرد و افزود: در این دوران دو امپراتوری واتکیان در غرب و امپراتوری عثمانی در شرق سلطه گری کرده و بر مردم ظلم می کردند.

وی همچنین پیچ سوم تاریخ را در قرن معاصر و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 ذکر کرد که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب است و افزود: در این پیچ شاهد پژواک بیداری هستیم که دنیا را به لرزه در خواهد آورد و انقلاب ایران در جهان مایه تاریخ سازی خواهد شد.

وی با اشاره به این که در پیچ جدید تاریخی امپراتوری شوروی از بین رفت گفت: در پیچ سوم تاریخی در جهان پیش بینی می شود آمریکا تا سال 2030 فروپاشی شود و اکنون در این کشور 33 نهضت جدایی خواهانه در 55ایالت را شاهد هستیم و تحلیل گران گمانه زده اند که روزی که رفاه و امنیت برای آمریکایی ها از بین روند شاهد فروپاشی این کشور خواهیم بود.

سی امین نشست از سلسله نشست های انقلاب اسلامی ، مخاطرات امروز و فردا به همت موسسه فرهنگی ولاء منتظر برگزار شد.

کد خبر 2014185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha