۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵

پیشنهاد نوروزی هنرمندان به مردم

خواندن رمان "قیدار" تعطیلات نوروز را غنا می‌بخشد

خواندن رمان "قیدار" تعطیلات نوروز را غنا می‌بخشد

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر خواندن رمان "قیدار" و نمایشنامه "بوفالوی آمریکایی" را در ایام نوروز به مردم و اهالی تئاتر پیشنهاد داد.

کرمی با اشاره به اینکه مردم ایران باید تا جایی که امکان دارد خواندن کتاب‌های داستانی و رمان را فراموش نکنند به خبرنگار مهر گفت: آخرین نمایشنامه‌ای که خواندم "بوفالوی آمریکایی" نوشته دیوید ممت با ترجمه داریوش مودبیان است. خواندن این نمایشنامه جذاب را به اهالی تئاتر پیشنهاد می‌کنم چون زبان ممت زبان منحصر به فردی است که در این نمایشنامه نیز نمود فراوانی دارد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: همچنین خواندن رمان "قیدار" نوشته رضا امیرخانی پیشنهاد مناسبی به علاقمندان به ادبیات در ایام نوروز است. این رمانی ایرانی جذاب که برنده جایزه کتاب فصل هم شده است از زبان خاصی در روایت برخوردار است و زاویه دید قابل باوری را برای معرفی وقایع داستان انتخاب کرده که همه این ویژگی ها باعث جذابیت رمان شده است. بنابراین توصیه من برای خواندن یک رمان ایرانی "قیدار" است.

"قیدار" رمان جدید رضا امیرخانی است. داستان روایت زندگی جوان‌مردی گاراژدار است که بیش از صد اتول و راننده دارد و هر کدام را به نحوی اسیر مردانگی خودش کرده و زیر بال‌وپر گرفته است. روایت خوش‌نامی که بعد از گذر از بدنامی به گم‌نامی غربت می‌رسد. این رمان ۲۹۶ صفحه‌ای، توسط نشر افق منتشر شده است.

 

کد خبر 2016591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha