۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴

مهدی زاده:

بانك اطلاعات سالمندان در خراسان جنوبي تدوين مي شود

بانك اطلاعات سالمندان در خراسان جنوبي تدوين مي شود

بيرجند – خبرگزاري مهر: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند از تدوين بانك اطلاعات سالمندان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، كامبيز مهدي زاده صبح پنج شنبه در جمع اعضاي شوراي ساماندهي سالمندان استان با اشاره به اينكه براي برنامه ريزي هاي متناسب با نياز افراد بايد اطلاعات مورد نظر جمع آوري شود، اظهارداشت: در اين راستا بانك اطلاعات سالمندان استان در دست تدوين بوده و اطلاعات سالمندان استان در اين بانك جمع آوري مي شود.

وي از جمع آوري اطلاعات و مشخصات 45 هزار سالمند در استان تاکنون خبر داد و گفت: اطلاعات افراد باقيمانده از 63 هزار سالمند استان، نيز در حال جمع آوري است.

رئيس مركز بهداشت خراسان جنوبي با بيان اينكه اين مجموعه در حوزه سالمندان بيشتر در زمينه هاي بهداشتي و درماني فعاليت مي كند، افزود: آموزش شيوه زندگي سالم با رويكرد تغذيه سالم از مهمترين برنامه هاي اين مجموعه است.

وي با اشاره به اينكه در اين راستا در برخي از شهرستان هاي استان برنامه هاي آموزشي زندگي سالم براي سالمندان برگزار شده است، عنوان كرد: همچنین دانش و علوم مرتبط با زندگي سالم به سالمندان ارائه شده است.

مهدي زاده با اشاره به اينكه اين طرح در سطح استان از طرح هاي موفق بوده است، افزود: به دليل افزايش نرخ سالمندی در استان بايد اين برنامه در تمامي شهرستان هاي استان گسترش داده شود.

وي با بیان اينكه از سوي وزارت بهداشت طرح تكميلي اين آموزش ها در حال تدوين است، بيان داشت: درحال حاضر اين طرح در استان متوقف شده و با رويكرد جديد تعيين شده از سوي وزارت بهداشت مجددا در استان احرايی خواهد شد.

مهدي زاده با اشاره به اينكه اين طرح در 10 محور مختلف هدف گذاري شده است، بیان کرد: بيماري هاي سالمندان از جمله فشارخون و ديابت، كم بينايي، اختلالات رواني، پوكي استخوان، بي اختياري ادراري، فراموشي و.. از جمله اين محورها است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند با اشاره به اينكه 10 درصد سالمندان شهرستان هاي فردوس و سربيشه اين آموزش ها را فراگرفتند، يادآور شد: اجراي اين طرح در ساير شهرستان ها نيز در دست بررسي است.

کد خبر 2018470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha