۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۲

اخبار کوتاه استان مرکزی/

مراجعه 3348 زوج برای آزمایش ژنتیک پیشگیری از معلولیت

مراجعه 3348 زوج برای آزمایش ژنتیک پیشگیری از معلولیت

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل بهزیستی استان مرکزی آزمایش ژنتیک را راهی برای پیشگیری از تولد کوکان معلول برشمرد و گفت: به همین منظوردر سال جاری 3348زوج برای انجام آزمایش ژنتیک پیشگیری از معلولیت به بهزیستی مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ربیعی افزود: بهزیستی به منظور پیشگیری از ازدواج‌‌های فامیلی که منجر به متولد شدن فرزندان معلول می‌شود، آزمایش‌های ژنتیک را ویژه زوج‌های فامیل انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه بهترین زمان انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است، اضافه کرد: افرادی که قصد ازدواج فامیلی دارند باید حتما قبل از ازدواج برای انجام مشاوره به مراکز بهزیستی مراجعه تا از بروز اینگونه معلولیت ها جلوگیری کنند.

راهيابی 2 دانش آموز استان مركزی به تيم كشتی آزاد نوجوانان كشور

معاون تربيت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از راهيابی  دو دانش آموز استان مركزی به مرحله نهايی تيم كشتی آزاد نوجوانان كشور خبر داد و گفت: «عليرضا گودرزی» در وزن 42 كيلوگرم و «سجاد اميری» در وزن 46 كيلوگرم به اردو دعوت شده است.

وی اظهار کرد: این دانش آموزان از14 تا 16 فروردين ماه سال 92 در خانه كشتی شماره 2 تهران با حريفان خود جهت حضور در تيم ملی كشتی نوجوانان كشور به رقابت خواهند پرداخت.
 

آغاز عمليات گازرساني به چهار روستاي خمين ظرف یک ماه آینده

مدير عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: اجراي عمليات گازرساني به روستاهاي چهارچشمه، ده‌ملا، جواديه و قلعه حاج شفيع از توابع شهرستان خمين وخط لوله اصلي (خط تغذيه) قشلاق سادات تاچهارچشمه اين شهرستان تا يكماه آينده آغاز مي‌گردد.

 محسن كهوند افزود: با اجراي اين پروژه ضمن اينكه ساكنين 190خانواري روستاهاي چهارچشمه، ده‌ملا، جواديه و قلعه حاج شفيع از نعمت گاز طبيعي بهره مند خواهند شد زمينه گاز رساني به روستاهاي كمانكش ،امامزاده عبداله،دره،پلولي،برفيان،مزرعه قاسم ،قلعه بابو،فرقس از توابع اين شهرستان فراهم مي گردد.

نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی و فن‌آوری کشور ارتقاء یابد

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیشترین فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در حوزه آموزش متمرکز شده است که ضروری است برای ارتقای نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی و فن‌آوری کشور که نیاز حیاتی امروز دانشگاه آزاد اسلامی است برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

 دکتر ملک سلیمانی اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت سی سال از تأسیس خود دارای زیرساخت‌های علمی و فنی از جمله فضاهای فیزیکی مناسب، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته و هم‌چنین نیروی انسانی متخصص و متعهد و نقش‌آفرین در توسعه علمی کشور می‌باشد. این سرمایه‌های بزرگ نتیجه زحمات و تلاش‌های ارزشمند همه دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس تاکنون می‌باشد و دانشگاه آزاد اسلامی را تبدیل به یک سرمایه بزرگ ملی در حوزه آموزش عالی و توسعه علمی کشور نموده است.

کد خبر 2019788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha