۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

فرماندار ارومیه:

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی آغاز شد

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه – خبرگزاری مهر: فرماندار ارومیه از آغاز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شریف نژاد با اشاره به درگذشت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر قره باغی در سال گذشته و لزوم انتخاب فردی به جای وی در مجلس خبرگان رهبری افزود: داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان می توانند از صبح امروز، تمایل خود را با حضور در فرمانداری ارومیه و یا وزارت کشور و ارائه موارد لازم اعلام کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان مقیم در استان به فرمانداری ارومیه و داوطلبان خارج از استان برای اعلام داوطلبی خود جهت عضویت در مجلس خبرگان رهبری از آذربایجان غربی به وزارت کشور مراجعه می کنند.

شریف نژاد اظهار داشت: زمان مراجعه داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان هفت روز اعلام شده و تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 21 فروردین ادامه دارد.

فرماندار ارومیه در خصوص مدارک لازم داوطلبی در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: اصل شناسنامه عکسدار، چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس شش در چهار به همراه تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی این مدارک را تشکیل می دهند.

شریف نژاد افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری باید شرایط ویژه ای نیز داشته باشند که پس از این شرایط، در تاریخ معینی به شورای نگهبان مراجعه کرده و مورد آزمون قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: افرادی که درجه اجتهاد آنها به تایید مقام معظم رهبری رسیده باشد از این آزمون مستثنی هستند.

فرماندار ارومیه گفت: این انتخاب برای دو سال باقی مانده از هشت سال دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری است.

انتخابات میان دوره ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و چهارم خرداد ماه امسال همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها در استانهای آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویر احمد برگزار می شود.

کد خبر 2025593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha