۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

اعلام رسمی کاندیداتوری حسن روحانی/ با دولت تدبیر و امید می آیم

اعلام رسمی کاندیداتوری حسن روحانی/ با دولت تدبیر و امید می آیم

حسن روحانی تدوین منشور حقوق شهروندی را از جمله اولویت های خود در صورت انتخاب برای ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: دولت من دولت تدبیر و امید است و گفتمان آن نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر حسن روحانی پیش از ظهر امروز در همایش دعوت از وی برای کاندیداتوری ضمن اعلام رسمی خود برای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوعاتی مثل شعارهای بی محتوا ، بداخلاقی در جامعه  و ضربه هایی که در سال های اخیر به سرمایه های کشور وارد شده، گفت: نورانیت اخلاق در جامعه کمرنگ شده است. اخلاق در سطح حاکمیت از بین رفته اما امروز با رفتارها و موضع گیری زودگذر ، فقدان تدبیر و آینده شناسی مواجه ایم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه تنها نامی از توسعه و پیشرفت در کشور باقی مانده اظهار داشت: متاسفانه توسعه ای که باید در 8 سال گذشته شاهد شکوفایی آن بودیم چیزی از آن باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه تمام درآمد دولت سازندگی از نفت و گاز کمتر از 24 درصد درآمد این 8 سال بود ادامه داد: تمام ارزی نیز که دولت اصلاحات داشت کمتر از 27 درصد 8 سال گذشته بود.

حسن روحانی افزود: چقدر شرم آور است که بانک مرکزی سکوت کند و آی ام اف  IMF اعلام کند که رشد امسال کشور منفی بوده است.

وی با بیان اینکه در این سالها سخنان و آمار بسیاری درباره کارآمدی مطرح شده است تصریح کرد: اما متاسفانه در این راستا فعالیتی صورت نگرفته است.

روحانی با اشاره به اینکه ایران روزهای حساس و سختی را می گذراند اضافه کرد: حساسیت به سبب چالش های منطقه ای ، تحریم ها، معضلات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و سوءمدیریت هاست.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتصادی به جای اینکه در این شرایط با تکیه بر قدرت مقاومت مردم ایران پیام رشد پایدار به جهان بدهد پیام ضعف به تحریم کنندگان می فرستد گفت: تورم بالای 30 درصد ، کاهش قدرت خرید پول ملی ، بیکاری  و رشد اقتصادی صفر یا منفی از جمله معضلات اقتصادی کشور است.

روحانی با اشاره به اینکه این مشکلات در شرایطی است که درآمد ارزی کشور بالای 700 میلیارد دلار بوده است تصریح کرد: قرار بود نرخ تورم و بیکاری تک رقمی شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه همه ضعف ها را نمی توان به پای تحریم ها نوشت، خاطرنشان کرد: می توانستیم تحریمها را با تدبیر عزتمندانه تقلیل دهیم.

روحانی گفت: این ضعف مدیریت در مواردی مثل انحلال سازمان مدیریت، تعطیلی شورای پول و اعتبار و بی ثباتی در تصمیمات دولت است که نمونه آن را می توان در اتخاذ 60 تصمیم مختلف در خصوص ارز در مدت 5 ماه مشاهده کرد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، جانشین شدن تصمیمات فردی به جای عقل جمعی ، گسستگی نظام اجرایی با نخبگان کشور و عدم استفاده از مشورت فعالان فرهنگی و اجتماعی را از نمونه های بارز سوءمدیریت دانست و گفت: رئیس جمهوری باید مسئولیت را به عهده بگیرد که ملی باشد نه حزبی؛ مستقل ، معتدل ، کارآمد، بین الملل نگر، برنامه محور ، مشورت پذیر و مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد.

روحانی با بیان اینکه در این شرایط حساس و ویژه به خاطر احساس مسئولیت شخصی و کسب نظر مشورتی بزرگان نظام وارد این عرصه شده ام افزود: من پیش پای ملت بن بستی نمی بینم، باید تدبیر جای بی تدبیری را بگیرد و خرد جمعی جایگزین تصمیمات فردی شود.

وی با اشاره به اینکه باید باور کنیم که مردم باید در کشور حاکم باشند، تاکید کرد: زمان، زمان فداکاری است و باید از آبروها هزینه شود.

روحانی به برخی مشکلات درون کشور از جمله نیروهای انسانی تحصیلکرده و مبتکر اما بیکار ، سرمایه های صنعتی گسترده اما تعطیل و موقعیت منطقه ای بی نظیر ولی بی استفاده اشاره کرد و گفت: تنها چیزی که ما کم داریم مدیریت کارآمد و متواضع است.

وی در ادامه سخنان خود سیاست خارجی را علم و هنر توامان دانست و اظهار داشت: ما نیازمند دانشمندی هنرمند هستیم که تجربه لازم را در این زمینه داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: باید دوران جدید مدیریت کشور اما نه بر پایه ستیزه جویی ، تناقض و حذف ظرفیت های داخلی بلکه با وحدت ، وفاق و جذب همه انسانهای صادق و کارآمد آغاز شود.

روحانی با اشاره به اینکه دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد چرا که نمی توان با یک جناح کشور را اداره کرد ادامه داد: کشور را ملت اداره می کند نه یک حزب و جناح . باید از همه انسانهای کارآمد استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید بداند امانتدار مردم است و احساس مالکانه را کنار بگذارد اظهار داشت: ملاک شایستگی است نه وابستگی.

روحانی فرهنگ پویا، سیاست راهگشا و اقتصاد شکوفا را سه معیار اساسی برای اداره کشور دانست و گفت: اداره کشور بر اساس برنامه با حضور نیروهای صدیق صورت می گیرد. همه مردم در کشور باید احساس عدالت داشته باشند. عدالت یعنی فرصت برابر.

وی تدوین منشور حقوق شهروندی را از جمله اولویت های خود در صورت انتخاب برای ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: دولت من دولت تدبیر و امید است و گفتمان آن نجات اقتصاد ، احیای اخلاق و تعامل با جهان است.

به گزارش مهر، در ابتدای این مراسم که  با حضور چهره های سیاسی، اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی و هنرمندان کشور امروز در تالار آدینه برگزار شد، محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی با برشمردن معضلات و مشکلات کشور گفت که همه این مشکلات از ناتوانی دولت در حل مسائل داخلی و بین المللی ناشی می شود.

وی همچنین به سمت های مختلف حسن روحانی در سال های پس از انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت که وی زمانی که ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشته 2 بار از وقوع جنگی ناخواسته با کشورهای منطقه جلوگیری کرده است.

پس از آن محمدباقر نوبخت، سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی نیز در حمایت از وی سخن گفت و با قرائت 2 بیت شعر، حال حامیان حسن روحانی را در راستای بالندگی نظام اسلامی و تحمل رنج های بیشمار را اینگونه توصیف کرد:

ما را ز کوی باده فروشان گریز نیست/ تا باده در خم است همینجا نشسته ایم

طفل زمان فشرد چو پروانه ام به مشت/ جرم دمی که بر سر گلها نشسته ایم

حسن روحانی آخرین کسی بود که به ایراد سخنرانی پرداخت.

روحانی همچنین به بیان شعارها و گفتمان خود با عنوان نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان پرداخت و با اشاره به اینکه دولت من دولت تدبیر و امید خواهد بود، همنوا با سخنگوی ستاد انتخابات خود به قرائت یک بیت شعر پرداخت:

مسلمانان مرا وقتی دلی بود / که با وی گفتمی هر مشکلی بود

وی در خاتمه سخنان خود گفت که من دولت راستگویان و درست کرداران را تشکیل می دهم شعارهایی را مطرح کرد که با ابراز احساسات حامیانش روبرو شد:

زنده باد اخلاق؛ زنده باد صداقت؛ زنده باد حقوق شهروندی؛ زنده باد اعتدال؛ زنده باد تدبیر؛ زنده باد امید؛ زنده باد اسلام؛ زنده باد ایران

کد خبر 2030675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha