۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۲

کاشت نهال و اجرای تور دوچرخه سواری برای تقدیر از استاد جغرافیا و تاریخ ایران

کاشت نهال و اجرای تور دوچرخه سواری برای تقدیر از استاد جغرافیا و تاریخ ایران

گروهی از راهنمایان گردشگری در استانهای تهران، گیلان و مازندران به بهانه برگزاری مراسم صدمین سال تولد استاد منوچهر ستوده، قصد دارند با برگزاری همایش، اجرای تور دوچرخه سواری، چاپ تمبر یادبود، ساخت موسیقی و کاشت صد اصله نهال از فعالیت های فرهنگی وی در زمینه تاریخ، جغرافیا و فرهنگ ایران قدردانی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منوچهر ستوده از چهره های ماندگار جغرافیای تاریخی ایران و از گیلانشناسان برجسته 52 جلد کتاب و 286 مقاله در زمینه فرهنگ ، آداب و رسوم و ویژگی های جغرافیایی مناطق مختلف کشور تالیف کرده است از این استاد گرانقدر در سال 84 و در پنجمین همایش چهره های ماندگار در رشته جغرافیای تاریخی تجلیل شد.

فرهنگ گیلکی ، تاریخ گیلان و دیلمستان ، سفرنامه گیلان ناصر الدین شاه قاجار ، از آستارا تا استارباد از جمله آثار این استاد برجسته جغرافیای تاریخی ایران است. دکتر منوچهر ستوده در  سال 1292 هجری شمسی در تهران متولد شده است و امسال صدمین سالروز تولد وی به شمار می آید. به همین دلیل گروهی از راهنمایان گردشگری قصد دارند تا تیر ماه امسال همزمان با یکصدمین سال تولد وی، از خدمات فرهنگی این پیشکسوت قدردانی کنند.

در این باره، آرش نورآقایی، عضو انجمن راهنمایان گردشگری تهران و دبیر این مراسم به خبرنگار مهر گفت: قصد داریم تا تمبر یادبود استاد ستوده را برگزار و طی مراسمی در زادروز تولدشان رونمایی کنیم منتها از آنجا که 28 تیر ماه امسال مصادف با  ایام ماه مبارک رمضان است به احتمال زیاد این مراسم کمی زودتر در سلمان شهر و محل سکونت ایشان برگزار می شود.

نورآقایی در ادامه از رونمایی موسیقی ویژه گرامیداشت استاد ستوده در روز جشن خبر داد.

در کنار برگزاری مراسم همایش؛ اجرای تور دوچرخه سواری و کاشت نمادین یکصد اصله نهال از دیگر برنامه های راهنمایان گردشگری تهران، گیلان و مازندران است. پرویز شجاعی پارسا سرپرست این برنامه به خبرنگار مهر توضیح داد: از آنجا که استاد ستوده مسیر از آستارا تا استارباد را در کتابی تالیف کرده است ما نیز با برگزاری تور دوچرخه سواری، یکصد اصله نهال را به مناسبت صدمین سال تولدشان در این مسیر می کاریم.

وی گفت: شناساندن شخصیت دکتر ستوده به مردم ایران و در طول مسیر مهمترین هدفمان در برگزاری تور دوچرخه سواری است به همین دلیل چهار نفر از اعضای فدراسیون دوچرخه سواری و راهنمایان گردشگری این تور را اجرا می کنند و در آخرین روز یعنی روز تولد این استاد برجسته، آخرین نهال با حضور همه اقشار مردم در سلمان شهر کاشته می شود.

کد خبر 2032285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha