۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۱۴

تقوی:

مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س) سند مظلومیت ایشان است/تجمع کم نظیر عزاداران فاطمی در میدان امام خمینی(ره)

مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س) سند مظلومیت ایشان است/تجمع کم نظیر عزاداران فاطمی در میدان امام خمینی(ره)

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات، عصر امروز در جمع عزاداران فاطمی در میدان امام خمینی(ره) با بیان اینکه گریه حضرت زهرا(س) برای انحرافی بود که در اسلام ایجاد شده بود، گفت: مخفی ماندن قبر حضرت سند مظلومیت ایشان است که در تاریخ ماندگار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت ستاد بدرقه فاطمه(س) همچون سنوات گذشته و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و به تأسی از مراجع عظام تقلید در برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) برای ششمین سال متوالی، عصر امروز یکشنبه 25 فروردین ماه با حضور هیئات مذهبی و مشتاقان دلسوخته حضرتش، اجتماع عزاداران حضرت صدیقه طاهره(س) در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط کریم منصوری قاری بین المللی کشورمان آغاز و پس از مداحی و اجرای تواشیح توسط گروه بین المللی لیلة القدر، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات به ارائه سخن پرداخت. 

وی در ابتدای سخنانش با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) و مردم عزادار با بیان حدیث مشهور «فاطمه بضعه منی ...» گفت: تا زمانی که پیامبر اسلام(ص) زنده و در قید حیات بودند منافقان و سیاه دلان نتوانستند در دین و اندیشه اسلامی انحراف ایجاد کنند، اما وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفتند منافقان فرصت را غنیمت شمردند و در تفکر ناب اسلامی، انحراف به وجود آمد.

تقوی با بیان اینکه دو جبهه در دین اسلام به وجود آمد، افزود: یک جبهه طرفدار این مسأله بود که کتاب خدا ما را بس است «حسبنا کتاب الله» و نیازی به حدیث و گفتار معصوم نداریم. این تفکر در مقابل تفکری بود که پیامبر(ص) سفارش کرده و فرموده بودند که «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» اینها گفتند که ما قرآن داریم و ما را بس است و به عترت نیازی نداریم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: پیامبر(ص) وقتی در بستر بیماری بود. فرمود: قلم و دواتی بیاورید که چیزی بنویسم. یکی از افرادی که در مجلس بود گفت قلم و دوات لازم نیست. پیامبر تب دارد و هذیان می گوید. این گفته در مقابل آیه قرآن است که می فرماید: «هرچه رسول خدا(ص) می گوید متکی به وحی است و از روی هوا و هوس نیست. آنهایی که این گونه فکر کردند که پیامبر(ص) هذیان می‌گوید، نشان دهنده این است که نگاهشان به نبوت چگونه بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات با اشاره به اینکه دو جبهه اسلام طرفدار خلافت و اسلام طرفدار امامت در اسلام به وجود آمد، اظهار داشت: اسلام طرفدار امامت در غدیر پایه گذاری شد. به دستور خداوند و با نزول آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا» تأیید شد، اما اسلام طرفدار خلافت بعد از رحلت پیامبر(ص) در سقیفه بنیانگذاری شد.

وی با بیان اینکه علی(ع)، فاطمه(س) و برخی از یاران طرفدار اسلام ولایت بودند، گفت: پایه انحراف بعد از رسول الله(ص) از سقیفه گذاشته شد. از این تاریخ به بعد هرچه مشکلات از درون اسلام می کشیم از اینجا نشأت می گیرد. اگر امروز وهابیت، به قتل شیعه فتوا می دهد. اگر امروز وهابیون شکم زنان حامله را پاره می کنند و خانه های مردم را ویران می کنند و بچه شش ساله را دار می زنند این انحرافها از سقیفه آغاز شده است. اینها تفکر سقیفه ای دارند.

تقوی بیان کرد: اکنون در کشورهای مختلف اسلامی در سوریه و بحرین می بینیم که چه بساطی را ایجاد کردند. طراحی این برنامه ها با آمریکا و صهیونیسم است که توسط وهابیون اجرا و توسط آنها پشتیبانی و حمایت می شود. از هر دو جبهه هر چقدر کشته شوند به نفع آمریکا و صهیونیسم است. کمک مالی و تسلیحاتی می کنند. برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم پولهای خود را صرف این کارها می کنند. یکی از پایه های حکومت صهیونیسم در منطقه همین ها هستند. حتی وقتی مسلمانان با اسرائیلی ها در غزه و ... می جنگیدند سوخت ماشینهای جنگی آنها را تأمین می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اهل سنت در ایران و سایر نقاط جهان اهل بیت(ع) را دوست دارند و حساب آنها از دیگران جداست، افزود: منافقین مسجد ضرار را ساختند، اما دستور تخریب آن صادر شد اما وقتی رسول خدا(ص) از دنیا رفتند باز منافقین دست به کارهای مختلف برای انحراف اسلام و به قدرت رسیدن خود انجام دادند. در این شرایط شخصیت بزرگی قد برافراشت و از امامت و ولایت دفاع کرد. حضرت فاطمه(س) تمام قد در برابر این توطئه و انحراف آنها ایستاد و در نهایت جان خود را بر سر دفاع از ولایت و امامت گذاشت و شهید شد. حضرت، ابتدا بصیرت افزایی کردند و خطاب به صحابه فرمودند: ای صحابه پیامبر(ص) آیا شما غدیر را فراموش کردید، گوشها می شنیدند ولی پاسخ نمی دادند. حضرت با همراهی امام علی(ع) شبها به خانه خواص می رفتند و با آنها صحبت می کردند تا آنها را به یاد اشتباهشان بیندازند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در ادامه اقدامات خود در مسجد خطبه خواندند و روشنگری کردند و وقتی ریسمان به دست علی(ع) بستند، تنها کسی که مانع شد و گفت اجازه نمی دهم ولی خدا را این گونه به مسجد ببرید ایشان بود. بیت الاحزان درست کردند و این کار نوعی مبارزه با انحراف بود، لذا زهرای مرضیه(س) گریه می کردند و با گریه هایش می خواستند احساسات را برانگیزاند و توجهات را جلب کند و غیرت کسی برانگیخته شود، اما چشم و گوش مردم بسته شده بود. گریه های حضرت فقط برای فدک نبود، بلکه برای انحرافی بود که در اسلام پدید آمده بود.

تقوی در ادامه سخنانش تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در موقع شهادت هم کاری کردند تا شاید دلها بیدار شود، حضرت به امام علی(ع) فرمودند: شبانه مرا غسل، کفن و دفن کن تا دیگران سوء استفاده نکنند. من راضی نیستم آنهایی که حق مرا غصب کردند بیایند و از این فضا سوء استفاده کنند و بر من نماز بخوانند. حضرت حتی خواستند که قبر ایشان مخفی بماند تا سند مظلومیت ایشان در تاریخ باشد و همه پیروان بدانند که چه سرنوشتی داشتند و تا زمان ظهور فرزند ایشان امام زمان(عج) این قبر همچنان مخفی خواهد ماند.

کد خبر 2032405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha