۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵

صادرات تجهیزات نفتی ایران به عراق آغاز شد

صادرات تجهیزات نفتی ایران به عراق آغاز شد

یک عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از ایجاد یک شرکت مشترک نفتی برای صادرات انواع کالا و تجهیزات نفتی به جنوب عراق و به ویژه استان بصره این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صمیمی دهکردی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خالی ماندن بخش عمده ظرفیت سازندگان و صنعتگران تجهیزات صنعت نفت، گفت: هم اکنون حدود 70 درصد این ظرفیت تولیدی بدون استفاده باقی مانده است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خطاب به شرکت ملی نفت اگر روند فعلی سفارش، خرید و تاخیر در تعدیل قرارداد سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه یابد تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس از سال گذشته تاکنون صادرات کالا و تجهیزات را در دستور کار قرار داده ایم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از سال گذشته چندین محموله کالا و تجهیزات ساخت ایرانی به عراق صادر شده است، اظهار داشت: برا ساماندهی روند صادرات کالا، یک کنسرسیوم در انجمن راه اندازی شده است که این کنسرسیوم مسئولیت تامین و توزیع کالاهای نفتی صادراتی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه با سیاست‌های فعلی شرکت نفت کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به عراق صادر می شود، خاطرنشان کرد: کالاهای نفتی ساخت داخل از نظر استاندارد و قیمت تمام شده قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند.

صمیمی در پایان با اشاره به تعریف سناریوهای مختلف اجرایی و عملیاتی برای صادرات انواع کالا و تجهیزات به عراق، از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

کد خبر 2033662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha