۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

معصومی خبرداد:

صادرات 427 ميليون دلاري در سال گذشته در استان زنجان

صادرات 427 ميليون دلاري در سال گذشته در استان زنجان

زنجان - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: ميزان صادرات استان زنجان در سال 91 بالغ بر 427 ميليون دلار بوده است. ینکه

به گزارش خبرگزاری مهر،  علي معصومي  افزود: بر مبناي هدفگذاري بر اساس برنامه پنجم توسعه 357 ميليون دلار صادرات استان در سال گذشته مشخص شده بود كه شاهد تحقق 119 درصدي آن بودیم.

وي تراز تجاري استان را بيش از 189 ميليون دلار اعلام كرد و يادآور شد: با ثبت صادرات 427 ميليون دلاري و واردات بيش از 237 ميليون دلاري ، تراز تجاري اين استان به بيش از 189 ميليون دلار رسيد.

معصومي اظهار كرد: در سال گذشته مهمترين بخش صادرات اين استان با ثبت 283 ميليون و 455 هزار و 926 دلار به بخش معدن تعلق يافت كه 66 درصد از صادرات استان را شامل مي شود.

وي ميزان صادرات بخش صنعت اين استان را 96 ميليون و 732 هزار و 76 دلار خواند و سهم بخش كشاورزي از صادرات زنجان را 10 ميليون و 654 هزار و 891 دلار برشمرد.

معصومی افزود: صادرات فرش در سال گذشته به 27 ميليون 789 هزار و 500 دلار رسيد.

رئيس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان سهم استان زنجان را از صادرات كشور 31.1 درصد به لحاظ ارزشي و از نظر وزني 49.0 درصد عنوان كردو افزود: ارزش هر تن كالاي صادراتي در كشور به 469 دلار و در اين استان به يك هزار و 274 دلار مي رسد.

درخشش تیم تئاتر معلولان استان زنجان در جشنواره منطقه ای 'طلوع

سرپرست تیم تئاتر معلولان استان زنجان گفت: تیم تئاتر معلولان استان زنجان در جشنواره منطقه ای 'طلوع' مقام نخست را از آن خود کرد و به مرحله سراسری راه یافت.

ولی عباسی،  افزود: دو گروه تئاتر از استان زنجان در جشنواره منطقه ای طلوع شرکت داشتند که به مرحله سراسری راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره استان های اذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان حضور داشتند، گفت: تئاتر "زمان در برهوت" به کارگردانی علی عسگری و "استاد" به کارگردانی علی امین زاده از زنجان به ترتیب موفق به کسب عناوین اول و دوم شد.

عباسی افزود: مقام اول کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه و بازیگری را علی عسگری کارگردان گروه یک تئاتر استان زنجان در این جشنواره از آن خود کرد.

به گفته وی، الهام پرویزی عنوان نخست و مهین فاطمی عنوان سوم در بخش بازیگری زن و همچنین کسری احدیان عنوان آهنگساز برگزیده، احسان معجونی، لیلا فیوجی و مریم جعفری عنوان بازیگر تقدیر شده را از آن خود کردند.

سرپرست تیم تئاتر استان زنجان افزود: در گروه دو تئاتر استان زنجان نیز علی امین زاده عنوان دوم کارگردانی، مقام نخست طراحی بروشور و عنوان دوم طراحی صحنه را کسب کرد.

عباسی با اشاره به اینکه در این گروه سید حجت موسوی به عنوان مقام اول گریم و طراحی لباس شناخته شد، افزود: همچنین مینا عبادی و پریسا آقایی رتبه دوم بازیگری زن و ولی عباسی مقام سوم بازیگری مرد را از آن خود کردند.

وی افزود: این دو گروه تئاتر معلولان استان زنجان در جشنواره سراسری تئاتر "طلوع" ویژه معلولان کشور حضور خواهند داشت.

 

کد خبر 2040484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha