۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۵

"کوی نشاط " قومیت‌ها را مسخره نمی‌کند/موسیقی و نمایش در خدمت طنز

"کوی نشاط " قومیت‌ها را مسخره نمی‌کند/موسیقی و نمایش در خدمت طنز

تهیه‌کننده برنامه رادیویی "کوی نشاط" موسیقی و نمایش را در خدمت طنز این برنامه دانست و تاکید کرد این برنامه به هیچ قومیتی توهین نمی‌کند.

امیرعباس اشرف، سردبیر و تهیه‌کننده برنامه "کوی نشاط" در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یک سال است از آغاز پخش برنامه "کوی نشاط" می گذرد، گفت: ما از زمان آغاز برنامه ضمن حرکت گام به گام سعی کردیم احترام به مخاطب را در دستور کار خود قرار دهیم؛ چراکه تعدد اقوام در جامعه ما وجود دارد و بر ما واجب است که حرمت تمامی اقوام ایرانی را حفظ کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: برخی اوقات دیده شده است که تعدادی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به فرهنگِ قومیت‌های گوناگون احترام نمی‌گذارند اما برنامه "کوی نشاط" در راستای حرکت به سمت وحدت ملی با ایجاد امید بخشی توانسته است مخاطبان فرهنگ‌های گوناگون جامعه را به خود جذب کند.

اشرف با بیان اینکه در" کوی نشاط "ساختار جدیدی ایجاد شده است، ادامه داد: سعی ما بیشتر بر آن بوده است تا ضمن استفاده از مضامین کهن، از ظرفیت موسیقایی نیز استفاده کنیم. البته این به معنی استفاده از کارهای موسیقایی مبتذل نیست بلکه حتی بیشتر از نغمه‌های فاخر و البته از موسیقی طنز استفاده کرده‌ایم.

تهیه‌کننده "کوی نشاط" با اشاره به این که رادیو ایران با برنامه "جمعه ایرانی" شناخته می‌شود، افزود: اتفاقات جنگ تحمیلی سبب شد تا مردم به تولید برنامه‌های شاد و مفرح نیاز پیدا کنند، بنابراین برنامه "صبح جمعه با شما" با تلاش هنرمندانی چون احمد شیشه‌گران و سعید توکل پایه‌گذاری شد. در ادامه تولید برنامه‌های رادیویی، ما نیز درصدد این هستیم تا جا پای بزرگان بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه دو برنامه "جمعه ایرانی "و" کوی نشاط" در حال رقابت سالم هستند، افزود: ما می‌خواهیم به سمت طنز فاخر حرکت کنیم و همواره هدفمان مخاطب خاص بوده است، از همین‌رو در تلاشیم با استفاده از ظرفیت نمایشی و چهره‌های جدید این امر را محقق کنیم.       

این تهیه‌کننده درباره تغییر در ساختار برنامه یاد شده، بیان کرد: می‌خواهیم به ساختار مخصوص خود برسیم، البته ضمن اخذ بازخوردهایی از دیگران و همچنین نظرسنجی از مخاطبان به این نتیجه رسیدیم که ساختار محله نشاط را حفظ  کنیم.

سردبیر برنامه رادیویی "کوی نشاط" در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت‌های جدید و شکستن بسیاری از قراردادهای گذشته توانسته‌ایم ضعف‌هایمان را جبران کنیم. در حال حاضر بیشتر هنرمندانی که با ما همکاری می کنند از نسل جوان جامعه هستند. همچنین برای آشنایی و جذب بیشتر جوانان ضمن ادامه پخش برنامه‌های نسل گذشته، تمرکز خود را روی برنامه‌های مرتبط با جوانان گذاشته‌ایم.

امیرعباس اشرف رادیو را رسانه پرمخاطبی خواند و در مورد افزایش مخاطبان رادیو اظهار کرد: افزایش شبکه‌های رادیویی و تولیدات برنامه‌سازان و همچنین تنوع در برنامه‌های رادیویی اعتماد مخاطبان به رادیو را جلب کرده است.      

وی در پایان در توضیح بخش‌های برنامه "کوی نشاط" گفت: این برنامه درباره زوجی به نام آقا و خانم شادمان است که وارد یك محله می‌شوند و آنجا یك ایستگاه رادیویی محلی تاسیس می كنند. این زوج پس از ورود به محل با اهالی آنجا ارتباط برقرار می‌کنند.

"کوی نشاط" به کارگردانی محمود صابری، سردبیری و تهیه کنندگی امیرعباس اشرف، آهنگسازی و سرپرستی مجتبی تیموری و نویسندگی زهرا ادراکی، شاهرخ باقری‌نژاد، محمد اوضی، عباس محبی روزهای پنجشنبه از ساعت 9 تا 10:30 از رادیو ایران پخش می شود.

کد خبر 2040732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha