۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۲۳

در کمیته فرش عنوان شد:

فرش گلستان اصلی ترین هنر ایران زمین/ راه اندازی خانه فرش

فرش گلستان اصلی ترین هنر ایران زمین/ راه اندازی خانه فرش

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس گروه فرش گلستان گفت: فرش استان با تعداد نقشه ها و سابقه طولانی یکی از اصیلترین هنرها در عرصه هنر ایران زمین است.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله وفایی عصر یکشنبه در کمیته فرش استان افزود: طیف وسیعی از اقشار مختلف استان در ارتباط با صنعت فرش از جمله ریسندگان نخ، رنگرزان، تجار، بافندگان، نخ فروشان و طراحان اشتغال دارند، لذا توجه به این هنر و صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 
وفایی افزود : وجود مواد اولیه فرش و ایجاد پل ارتباطی بین بافنده و طراح و نقاش مهمترین عامل در تولید فرش است.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تولید ، سرچشمه تجارت و تجارت محرک تولید باشد، باید با محور قرار دادن تولید، حمایت  از بنگاه‎های تولیدی،صنفی و ایجاد بسترهای لازم برای متنوع‎سازی محصولات تولیدی، تکمیل زیرساخت‎های لازم را بر مبنای مشتری مداری با همکاری دست اندر کاران مربوطه توسعه دهیم تا امکان ورود تولیدات فرش استان وصنایع وابسته به آن را در مسیر بازارهای بین‎المللی و تجارت را فراهم آوریم.
 
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ایجاد آموزش ها در راستای فرش دستباف ،برگزاری جشنواره های فرش و همچنین برگزاری جلسات کمیته فرش در جهت تقویت فرش استان را از برنامه های مفید دیگر این سازمان در جهت پیشرفت این هنر و صنعت مهم دانست. 
 
وی یادآورشد: همچنین پرداختن به اصول علمی و آموزشی و استفاده از فناوری‌های نوین در تهیه مواد اولیه و ارتباط و تعامل دوسویه بین مراکز علمی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
راه اندازی خانه فرش ، جمع آوري آمار واطلاعات  مورد نياز،  برنامه ريزي در راه اندازي واحد پشم شويي و رنگرزي و تهيه مواد اوليه در استان ، احداث کارگاههای سنگ شور  در استان،  بارگذاری اطلاعات و  بخشنامه های مرتبط به فرش در  سايت خبري  سازمان و ارائه اطلاعات جهت آگاهی طراحان، تهيه كنندگان مواد اوليه و سفارش پذيري با كمكهاي سازمان و مركز ملي فرش ايران نيز از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
کد خبر 2042637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha