۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۵

طی سال 91/

بیش از پنج هزار زن سرپرست خانوار در قم بیمه تامین اجتماعی شدند

بیش از پنج هزار زن سرپرست خانوار در قم بیمه تامین اجتماعی شدند

قم - خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد شهرستان قم بیان کرد: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن اعلام کرد در سال گذشته 5 هزار و 70 زن سرپرست خانوار بیمه تأمین اجتماعی شدند.

اکبر رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: طرح بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار که با پرداخت مبلغ 26 میلیارد و 173 میلیون و 724 هزار ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) عملیاتی شد، ویژه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال است.

وی اظهار داشت: این بیمه شامل خدمات درمانی و بازنشستگی بوده و در راستای اجرای طرح کلان اقتصادی کشور در جهت ترویج بیمه همگانی و با هدف توانمند سازی خانواده‌های با سرپرست زن اجرا شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان قم افزود: با اجرای این طرح خانواده‌های بهره‌مند، پس از رسیدن به سن بازنشستگی می‌توانند همانند سایر شاغلین، از مزایای مستمری و بازنشستگی استفاده نمایند و از چرخه حمایت امداد خارج می شوند.

1100 خانواده با کودک مبتلا به سوء تغذیه در قم

رشیدی با اشاره به اینکه 1100 خانواده در قم به ویژه زنان سرپرست خانوار کودکان زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه دارند، گفت: در سال گذشته پس از شناسایی این کودکان توسط مراکز بهداشتی استان و معرفی ایشان، کمیته امداد شهرستان قم به منظور پیشگیری عوارض ناشی از سوء تغذیه در این کودکان که از خانواده های کم درآمد نیز می‌باشند بصورت فصلی و سه ماهه بن سبد مواد غذایی برابر استانداردهای مربوطه تهیه و در اختیار این خانواده‌ها قرار داد.

وی افزود: با اجرای این طرح در سال گذشته که با اعتبار سه میلیارد و 673 میلیون ریال در قالب بن کالا به خانواده های تحت حمایت جامعه هدف انجام گردید بحمدالله ضریب سلامتی کودکان زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه افزایش یافته است.


کد خبر 2045627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha