۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۳۴

محتوای درس آمادگی دفاعی برای سال تحصیلی آینده تغییر می کند

محتوای درس آمادگی دفاعی برای سال تحصیلی آینده تغییر می کند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تغییر محتوای کتاب درسی آمادگی دفاعی از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: دبیرخانه راهبردی دروس کتاب جدیدی برای درس آمادگی دفاعی تولید کرده است و از این به بعد رویکرد درس آمادگی دفاعی "مقابله با جنگ نرم دشمن" است.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که رویکرد امروز ما درخصوص آمادگی دفاعی ˝ مقابله با جنگ نرم دشمن˝ است، تغییرات ایجاد شده در کتاب آمادگی دفاعی نیز در راستای همین رویکرد صورت گرفته است.

وی افزود: کتاب جدید آمادگی دفاعی با تغییرات ایجاد شده در محتوا در 8 استان کشور به صورت آزمایشی تدریس می شود و در صورتیکه نتایج ارزیابی ها مثبت و مفید باشد اصلاحیه های لازم در کتاب جدید لحاظ می شود و  از سال تحصیلی آینده کتاب جدید آمادگی دفاعی در سطح مدارس کل کشور اجرا می شود.

سحرخیز درباره تعداد ساعت آموزشی درس آمادگی دفاعی توضیح داد: ساعت آموزشی درس آمادگی دفاعی در حال حاضر تغییری نکرده است و در حال حاضر طبق همان قانون مشخص شده قبلی اجرا می شود.

وی ادامه داد: میزان ساعت آموزشی درس آمادگی دفاعی برای مقطع راهنمایی ۲ساعت و برای مقطع متوسطه ۳ ساعت منظور شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش درباره تاثیر اردوهای راهیان نور در نمره دانش آموزان روی این درس گفت: این اردوها هیچ تاثیر در کم یا زیاد شدن نمره درس آمادگی دفاعی دانش آموز ندارد و ارزشیابی درس آمادگی دفاعی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است. 

کد خبر 2046147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha