۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲

آلبوم " در چشم باد" حسین علیزاده در پیشخوان موسیقی

آلبوم " در چشم باد" حسین علیزاده در پیشخوان موسیقی

آلبوم موسیقی" در چشم باد" به آهنگسازی حسین علیزاده گزیده‌ای از موسیقی سریال "در چشم باد" به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی از سوی موسسه فرهنگی و هنری نقطه تعریف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی "در چشم باد" شامل 23 قطعه موسیقی به آهنگسازی حسین علیزاده و بر اساس موسیقی متن سریال "در چشم باد" است.

علیزاده با بهره‌گیری از موسیقی دوره‌های مختلف تاریخی که در سریال بدانها پرداخته شده بود، این قطعات را ضبط دوباره کرده و توانسته فضایی قابل درک برای مخاطب فراهم آورد و علاوه بر بهره‌گیری از المان‌ها و نمادهای جغرافیایی و تاریخی با توجه به تسلط بر ردیف دستگاهی، به خوبی از فضا و حجم موسیقی ایرانی برای بیان احساسات و کشمکش‌های داستانی بهره بگیرد.

این آلبوم موسیقی منتخبی از موسیقی سریال "در چشم باد" است. حسین علیزاده معتقد است که این آلبوم موسیقی شنونده خاص خودش را دارد. ساخت موسیقی برای سریال "در چشم باد" دومین تجربه شخصی علیزاده در حوزه ساخت موسیقی برای سریال پس از مجموعه تلویزیونی "زیر تیغ" است.

علیزاده در مقدمه‌ای بر این آلبوم نوشته است: در "چشم باد" حکایتی تلخ و شیرین از رابطه انسان‌هایی است که تاریخ را با عشق و کینه‌های خود رقم زده‌اند. نگاه عاشقانه و آرمان‌گرایانه فیلم، حس غرور، وطن‌پرستی، ایمان  آزادی‌خواهی را با رنگ، صدا، کلام و تصویر درآمیخته و از آن اثری ماندگار به وجو اورده که در ذهن و خاطر ایران ماندنی است.

پیشواز، خاطره، اشباح، عروس، سیر، وداع، درشکه، ستیز، قصه‌های بابابزرگ، تاریکی تا نور، مضحک و ... برخی قطعات این آلبوم هستند.

در این اثر موسیقایی حسین علیزاده نوزانده (تار،سه تار،شور انگیز)، بردیا کیارس (ویولن) رضا عسگرزاده (بالابان، فلوت، کوبه‌ای) نیما علیزاده (رباب) صبا علیزاده (کمانچه) راحله برزگری و پوریا اخواص (هم‌خوان) همکاری داشته‌اند. همچنین ضبط و میکس این اثر بر عهده رضا عسگرزاده بوده است.

آلبوم "در چشم باد" توسط موسسه فرهنگی نقطه تعریف به بازار موسیقی عرضه شده است.

کد خبر 2046349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha