۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۲

در پی هتک حرمت پیکر "حجر بن عدی"

طلاب همدانی امروز در حوزه علمیه همدان تجمع کردند

طلاب همدانی امروز در حوزه علمیه همدان تجمع کردند

همدان - خبرگزاری مهر: طلاب همدانی در محکومیت اقدام تروریست‌های مسلح در سوریه در نبش قبر "حجر بن عدی" از صحابه پیامبر(ص)، تجمع اعتراض‌آمیزی را در حوزه علمیه همدان برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون تهذیب وتبلیغ حوزه های علمیه استان همدان در این خصوص در گفتگو با مهر اظهار داشت: همزمان با تعطیلی حوزه علمیه قم و نجف، طلاب حوزه های علمیه همدان نیز تجمع برگزار کردند.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی افزود: این تجمع ساعت 11 صبح و در اعتراض به اقدام تروریست‌های مسلح در سوریه در نبش قبر "حجر" صحابی بزرگ رسول اعظم(ص) برگزار شد.

حجت الاسلام گرجی اضافه کرد: با توجه به اوضاع سوریه، گروههای سلفی تکفیری پس از تجاوز به برخی مناطق به هتک حرمت به صحابه نزدیک پیامبر(ص) و یار وفادار حضرت علی(ع) دست زدند.

وی گفت: تروریست‌های تکفیری در تازه‌ترین جنایت خود، قبر نورانی "حجر بن عدی" در منطقه "مرج عذرا" در حومه دمشق را نبش کردند و پیکر وی را به غارت بردند.

وی اضافه کرد: این اقدام هتاکانه که در روز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت ماه صورت گرفت موجی از اعتراض‌ها را در جهان اسلام به دنبال داشته است، چرا که اهل تسنن نیز مانند اهل تشیع احترام ویژه‌ای برای صحابه رسول‌الله(ص) قائلند.

معاون تهذیب وتبلیغ حوزه های علمیه استان همدان یادآور شد: حوزه علمیه همدان نیز امروز مراسمی را در محکومیت این عمل وقیحانه با حضور روحانیون، طلاب وفضلای حوزه علمیه همدان برگزار کرد.

کد خبر 2046506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha