۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

بیانیه حوزه علمیه استان تهران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین در محکومیت اهانت به "حجر بن عدی"

بیانیه حوزه علمیه استان تهران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین در محکومیت اهانت به "حجر بن عدی"

استان تهران - خبرگزاری مهر: حوزه علمیه استان تهران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین طی بیانه های جداگانه ای، هتک حرمت به پیکر مطهر "حجر بن عدی" از صحابی رسول الله(ص) و یاران حضرت علی(ع) در سوریه را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه علمیه استان تهران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین طی بیانه ای جداگانه هتک حرمت به پیکر "حجر بن عدی" را محکوم کردند.

در بیانیه حوزه علمیه استان تهران که تعرض موهن به آرامگاه "حجر بن عدی" صحابی پیامبر(ص) محکوم شده، آمده است: "تخریب بارگاه ملکوتی جناب حجر بن عدی(ره)، صحابی گرانقدر نبی مکرم اسلام(ص) قلب عاشق شیعیان و مسلمانان غیور جهان را جریحه دار کرد.

بار دیگر دست تبهکار خوارج، پیکره امت اسلامی را مجروح کرد و مرتکب جنایتی فجیع شد، این بار نیز جناب حجر بن عدی(ره) مانند زمان حیات و شهادت خویش، نماد مظلومیت شیعیان و حق طلبان از جبهه ائمه اطهار(ع) شد و بار دیگر درس آزادگی و دفاع از حریم حق را به جهانیان آموخت.

جهان اسلام باز هم در برابر توطئه هولناکی قرار گرفت که هدفش تشدید تنش و جنگ داخلی در سوریه و مشغول کردن گروه های مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ ای است.

عاملان جنایت پیشه این فاجعه تأسف بار، چه سلفیان تندرو و نابخرد باشند و چه فریب خورده گان وعده های دروغین شرق و غرب، به یقین از طرف رهبران اصلی جریان فتنه انگیز در سوریه یعنی غرب و آمریکای جهانخوار هدایت می شوند.

مدیریت حوزه علمیه استان تهران ضمن محکوم کردن این حرکت غیر انسانی و ددمنشانه دشمنان اسلام و بشریت، این واقعه غم انگیز را به ساحت مقدس ولی دوران و امام عالم امکان حضرت صاحب العصر و الزمان )عج(  تسلیت عرض کرد و از خداوند منان برای رزمندگان جبهه حق در این مصاف، پیروزی و سعادت مسئلت دارد.

به همین منظور و در جهت پاسداشت مقام شامخ شهید راه دفاع از حریم ولایت امیرالمؤمنین (ع) جناب حجر بن عدی (ره)، امروز شنبه 14 اردیبهشت بنا بر نظر مراجع معظم تقلید و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و مدیریت حوزه علمیه استان تهران، دروس مدارس علمیه در ساعت 11 صبح تعطیل و تجمعی با حضور طلاب و سخنرانی اساتید محترم در محل مدارس علمیه برگزار می شود".

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برای حضور در تجمع حوزه علمیه ورامین

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین نیز با صدور بیانیه ای، هتک حرمت گروه تروریستی و تکفیری موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در تخریب ضریح و نبش قبر "حجر بن عدی"، از یاران امام علی(ع) در سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "گروه های تکفیری و تروریست حاضر در سوریه، در اقدامی شنیع و هتاکانه که در منطق هر مسلمان و انسان آزاده ای محکوم است، به مرقد مطهر صحابی جلیل القدر، "حجر بن عدی" حمله برده و با تخریب ضریح و نبش قبر، به پیکر آغشته به خون او اهانت کرده و با خود به سرقت بردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام شیطانی گروه خبیث موسوم به "ارتش آزاد سوریه" با ابراز نگرانی از ادامه یافتن هتک حرمت به مقدسات و تعرض به اماکن مقدسه مسلمانان در سوریه از سوی گروه های وهابی و تکفیری، آمریکا، دولتهای غربی و متحجران عرب حامی آنها را مسئول و متهمان اصلی ادامه یافتن این گونه جنایات وحشیانه و ضدبشری در سوریه می داند.

به همین منظور و در جهت پاسداشت مقام شامخ شهید راه دفاع از حریم ولایت امیرالمؤمنین(ع) جناب حجر بن عدی(ره)، فردا یکشنبه 15 اردیبهشت بنا بر نظر مراجع معظم تقلید، دروس مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین در ساعت 11 تعطیل و تجمعی با حضور طلاب و در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار می شود که از همه امت شهید پرور ورامین دعوت می شود تا با حضور پرشور در مراسم محکومیت هتک حرمت به قبر جناب حجر، بار دیگر پیوند خود را با ولایت واهلبیت به نمایش بگذارند".

کد خبر 2046725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha