۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

روحانیون و طلاب حوزه های علمیه زنجان در اعتراض به هتک حرمت و تخریب حرم "حجر بن عدی"تجمع کردند

روحانیون و طلاب حوزه های علمیه زنجان در اعتراض به هتک حرمت و تخریب حرم "حجر بن عدی"تجمع کردند

زنجان - خبرگزاری مهر: روحانیون و طلاب حوزه های علمیه استان زنجان قبل از ظهر شنبه دراعتراض به هتک حرمت و تخریب حرم "حجر بن عدی" یکی از صحابه پیامبر اکرم(ص) در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان قبل از ظهرشنبه روحانیون و طلاب حوزه های علمیه استان زنجان با اشاره به هتک حرمت قبر شریف حجربن‌عدی، گفت: این قبیل حرکات همچون کار معاویه است و این افراد می‎خواهند وهابیت را دین معرفی کنند این افراد باید هرچه سریعتر شناسایی و محاکمه شوند.

حجت‎الاسلام احدی افزود: بارها شاهدهتک حرمت به اعتقادات مسلمانان بوده‌ایم که این موضع به هیچ‌عنوان قابل قبول نبوده و جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهد؛ چراکه همه ادیان قابل احترام بوده و کسی حق توهین به سایر مذاهب و اعتقادات پیروان آنرا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در پاسخ به هتک حرمت قبر شریف صحابه پیامبر(ص) باید هرچه زودتر پاسخی مناسب داد، افزود: به احترام مقام و منزلت حضرت "حجربن‎عدی" هرچه زودتر جواب سخت به وسیله دوستداران امام زمان(عج) بر دشمنان داده شود.

حجت‌الاسلام احدی افزود: حجر نزدیک به 1400 سال پیش به شهادت رسیده است، حال سوال این است آیا قبر او باعث صدمه و مشکلی است که این گروه شرور دست به این کار زده‌‎اند؟ پاسخ این است که در واقع این افراد با فکر و عقیده امثال حجر مخالف هستند و اگر در حال حاضر دنیا را حکومت‎های ظالم و ستمگر به چالش انداخته، فکر و عقیده افرادی امثال حجر است که برای مواجهه با آن ترویج شود.

وی ادامه داد: وظیفه علما و طلاب در مقابل اینچنین اقداماتی بسیار سنگین است و باید به نحو احسن انجام وظیفه کنیم، زیرا این هتاکان از روشنگری طلاب و علما می‎ترسند به طوری که در حال حاضر جنگی به نام شیعه و سنی در سوریه به پا کرده‎اند تا حکومت را از بین ببرند و حکومت دلخواه خود را به پا دارند.

حجت‌الاسلام احدی با تاکید بر وظیفه خطیر طلاب و روحانیون در تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص)، از همه روحانیون خواست که وظایف خود در رابطه با ارشاد و هدایت و تحصیل و تبلیغ به نحو احسن انجام دهند.

کد خبر 2046882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha