۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۱۴

کاندیداهای ائتلاف پیشرفت ملاک را نظرسنجی و نظر جامعتین می‌دانند/

تاکید حدادعادل بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و ادارات/ تشبیه تخلفات کابینه به شیطنت کودکانه درمهمانی

تاکید حدادعادل بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و ادارات/ تشبیه تخلفات کابینه به شیطنت کودکانه درمهمانی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلیل تاخیر در برخورد با برخی افراد در کابینه دهم خاطرنشان کرد: فکر کنید شما در یک مهمانی هستید و فرزندتان شیطنت می کند و شما منتظر می مانید تا مهمانها بروند و بعد گوش بچه را پیچانده و او را تنبیه کنید.

 به گزارش خبرنگار مهر غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنرانی در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: همانطور که می توان انسانها را از روی دوستان و دشمنان آنها شناخت، کشورها را نیز می توان از دوستان و دشمنانشان شناخت.

حداد عادل اظهار داشت: ببینید امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران چه کسانی هستند. این روزها شاهد جنایت های تروریست ها در سوریه و نبش قبر صحابی پیامبر توسط آنها هستیم در حالی که آمریکا و متحدانش با اینکه دم از آزادی و دموکراسی می زنند واکنشی نسبت به این جنایت ها نداشته اند.

وی با بیان اینکه آمریکای قرن 21 و انگلیس قرن 18 و 19 فرقی با یکدیگر ندارند ادامه داد: استعمار امروز با قدرت نرم و از طریق رسانه ها انجام گرفته است و پیچیده تر از استعمار دوران گذشته است .

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با این اوضاع باید قدر استقلال کشورمان را بیشتر بدانیم گفت: تحریم ها مجازات ملت ایرانی است که خواستار حفظ استقلال خود است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دانشجویی که از وی پرسید چه شد که احساس تکلیف کردید و به صحنه آمدید، گفت: امروز احساس تکلیف رایج شده است، البته من نگفتم که احساس تکلیف کرده ام بلکه حضورم در انتخابات مشروط است، ما سه نفر از چند ماه پیش ائتلافی را تشکیل دادیم و گفته ایم از بین ما حتما دو نفر به نفع یک نفر کنار می رود و این اقدام برای جلوگیری از تفرقه و تعدد نامزدهای اصولگرا بود. این با دیگران که امروز به صورت قطعی وارد صحنه شده اند فرق می کند چرا که هر کدام از ما احتمال دارد در ادامه مسیر کنار برود.

وی همچنین یکی دیگر ازدلایل حضور در عرصه انتخابات را این گونه ییان کرد که بر اثر مشاهده برخی بی اخلاقی های سیاسی و روش هایی که آنها را نمی پسندند احساس کردم نوع نگاه و روشم شاید بتواند خدمتی برای کشور باشد و مجموع سوابق و تجربه من اگر از دیگر کاندیداها بیشتر نباشد کمتر نیست.

حداد عادل  در ادامه افزود: البته اگر بدانم فرد دیگری بهتر از من خواهد بود کنار خواهم رفت.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه زمان دقیق اعلام کاندیدای نهایی ائتلاف کی خواهد بود و آیا اگر کاندیدای نهایی نباشید حاضرید از دیگران حمایت کنید، گفت: هنوز تاریخ دقیقی برای اعلام فرد نهایی مشخص نشده است. علت دیگر اینکه یکی از عوامل مهم در انتخاب فرد نهایی نظرسنجی است و نظرسنجی ها هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم جدی تر و واقعی نماتر می شود، به همین دلیل در انتخاب فرد نهایی عجله ای نداریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در پاسخ به این سئوال که چقدر به صحت این نظرسنجی ها اعتقاد دارید، گفت: هیچ کدام از این نظرسنجی هایی که تاکنون انجام شده است به سفارش ما نبوده بلکه خود سایت ها و موسسات  آن را انجام داده اند و اگر ما به عنوان ائتلاف سه گانه بخواهیم نظرسنجی کنیم از طریق دستگاههای بی طرف آن را انجام می دهیم.

حداد عادل در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال دانشجویی که از وی سئوال کرد نظر شما در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاهها چیست گفت: به عنوان یک مسلمان اعتقاد دارم در زمانی که اختلاط زن و مرد نیاز نباشد باید تفکیک صورت بگیرد. مثلا اگر در یک اداره که 6 کارمند آقا و خانم دارد اگر دو اتاق وجود دارد معتقدم باید از هم جدا باشند. در دانشگاهها نیز همین . اگر در یک رشته و برای یک کلاس 100 دانشجو وجود دارد قرار باشد این کلاس در دو تایم تشکیل شود بهتر این است که کلاس ها بصورت مجزا برای خانمها و آقایان تشکیل شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه معتقدم محیط دانشگاه از متوسط محیط های بیرون سالم تر است، خاطرنشان کرد: البته به همین اندازه که به تفکیک جنسیتی قائل هستم به اقدامات برای تسهیل ازدواج نیز معتقدم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اساسا قبول دارید که در کشور بحران و یا مشکل داریم، تصریح کرد: بله، مشکل که داریم. باید دید تعریف شما از بحران چیست؟ یک دنیا ما را محاصره اقتصادی کرده اند انتظار دارید مشکل نداشته باشیم. البته راه حل برای مشکلات وجود دارد و ملتی که خواهان استقلال است باید بهای آن را نیز بپردازد. 34 سال پیش در کشور ما عده ای برای کسب استقلال به شهادت رسیدند و ما نیز امروز باید برای حفظ این استقلال سختی ها را تحمل کرده و بهای آن را بپردازیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در پاسخ به سئوال دانشجویی که از وی پرسید آیا در خود می بینید که شرایط کشور را به 4 سال قبل برگردانید گفت:  من در خودم می بینم که شرایط کشور را به 4 سال بعد برسانم.

دانشجویی از حداد عادل پرسید شما تا سال 76 یک چهره فرهنگی بودید اما چه شد که وارد عرصه سیاست شدید و مواضع تند سیاسی گرفتید که وی پاسخ داد: من از دوران دبیرستان سیاسی بودم  و پیش از پیروزی انقلاب عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران بودم .

وی افزود: از سال 76 به بعد احساس خطر کردم و تشخیص من این بود که باید تحولی در فضای سیاسی کشور انجام بگیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جایگاه و مثل ما فرهنگی ها مانند نقاشانی است که بر روی داربست ها ایستاده اند و در بلندی ها نقش ایوان می کشند. این داربست ها برای ما حکم سیاست و حکومت را دارد و اگر متزلزل باشد نمی توانیم نقاشی خودمان را بکشیم. بنده از سال 76 از بالای داربست به پائین آمدم و تا امروز درگیر این داربست ها هستم.

دانشجویی از حداد عادل  سئوال کرد به نظر شما اگر کاندیدای آقای احمدی نژاد در این دوره از انتخابات تایید صلاحیت نشود آیا وی انتخابات را برگزار می کند که وی گفت: البته پیش بینی در خصوص رفتار احمدی نژاد دشوار است اما بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد.

وی در پاسخ به سئوال که برای حل مشکل اقتصادی کشور و رفع تحریم ها چه برنامه ای دارید اظهار داشت: ما یک کشور منحصر به فرد در خصوص شرایط اقتصادی و تحریم ها هستیم و با یک روش و دستورالعمل واحد نمی توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم. معتقدم نمی توان  به سرعت مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد اما می توان وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشید. باید به احکام دانش اقتصادی احترام گذاشت چرا که اقتصاد یک علم است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری گفت: هر کسی که می خواهد رئیس جمهور آینده شود باید به جمع بندی های متخصصان اقتصادی عمل کند و اقتصاد ما نیاز به یک تیم متخصص و پاک دارد.

حداد عادل افزود: علاوه بر اینها سبک زندگی ما نیز باید تغییر کند و سبک اسلامی را جایگزین سبک فعلی کنیم. چرا که در حال حاضر ما یک جامعه مصرف کننده هستیم.

دانشجویی از حداد عادل پرسید مبنای ائتلاف سه گانه شما چه چیزی بوده است آیا به نظر نمی آید که شما با هم اختلاف نظر دارید وی در پاسخ اظهار داشت: پیام ائتلاف ما پرهیز از تعدد کاندیداهاست و پیش خودمان فکر کردیم شرایط طوری است که اگر هر سه نفر ما بخواهیم وارد عرصه شویم نه تنها پیروز نمی شویم بلکه زمینه را برای پیروزی رقیب آماده می کنیم.

وی گفت: ما در ائتلاف اختلاف سلیقه با  هم داریم . مثل هم نیستیم و در همه امور مثل هم فکر نمی کنیم. ممکن است بنده چیزی را از دو نفر دیگر نپسندم و آنها نیز نکته ای را در من نپسندند اما بر سر اشتراکات خودمان با هم وحدت کردیم. ما سه نفر همدیگر را اصولگرا می دانیم.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است اعضای ائتلاف به نفع هم کنار نروند گفت: این امر بعید است.

وی همچنین در خصوص برنامه های خود برای ارتباط با سایر کشورها در عرصه بین المللی افزود: به عنوان یک شهروند استقلال کشور خط قرمز من است  و با کشورهایی که استقلال ما را به رسمیت بشناسند ارتباط می گیریم. اگر روزی آمریکا خواست به ملت ایران احترام بگذارد و حق ما را مسلم بداند راه برای ارتباط با آنها باز است.

دانشجویی از این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری  پرسید شما می گوییم مشکلات اقتصادی کشور به زودی قابل حل نیست و در این حال با کسی ائتلاف می کنید که می گوید دو ساله می توانم مشکل اقتصادی را حل کنم. شما می گویید سبک زندگی ما باید اسلامی شود در این حال با کسی ائتلاف می کنید که مدل غربی را بر مدل سازی ظاهر شهر بکار گرفته است که حداد در پاسخ اظهار داشت شما بدون اینکه نام آقای قالیباف را ببرید از وی انتقاد کردید ظاهرا ایشان چند روز دیگر به دانشگاه شما می آید همان جا می توانید پرسش های خود را از وی بپرسید البته خود هم بحث معماری های شهر را قبول ندارم. این را هم بگویم که خیلی از مهمانان خارجی و توریستها وقتی به ایران می آیند از وضعیت شهر و ظاهر تهران تعریف می کنند.

در ادامه برنامه دانشجویی از حداد پرسید برنامه شما برای حل مشکل بیکاری، تورم و خزانه های خالی چیست؟ چه برنامه اقتصادی ای دارید؟ حداد در پاسخ اظهار داشت: تمام این مشکلاتی که گفتید برای خود راه حلی دارد. برای بیکاری باید تولید را افزایش داد. یکی دیگر از راه حل ها برای کاهش بیکاری ایجاد فرصت شغلی باید زمینه سرمایه گذاری را در کشور فراهم کنیم در خصوص هدفمندی یارانه ها ما نمی توانیم یارانه را حذف کنیم البته شاید نیاز باشد مقدار آن را زیاد کنیم اما 5 برابر شدن آن مشکلات را بیشتر می کند.

وی گفت: دولت می گوید ما می خواهیم یارانه ها را 5 برابر کنیم اما نمی گذارند، مردم هم فکر می کنند ما چه آدم هایی هستیم که نمی گذاریم یارانه ها 5 برابر شود. در حالی که سوال مجلس از دولت این است که شما این پول را از کجا می خواهید بیاورید غیر از این است که قصد دارید قیمت حامل های انرژی را چندین برابر افزایش دهید.

حداد یکی دیگر از راه های حل مشکلات کشور را جلوگیری از فساد اقتصادی دانست.

دانشجویی از حداد پرسید: اگر احمدی نژاد کابینه خود را به عنوان خط قرمز اعلام می کند چرا قوه قضائیه نمی تواند در حال حاضر با وی برخورد کند و منتظر است تا عمر دولت به پایان برسد. چرا امروز نمی شود برخورد کرد اما فردا امکان آن فراهم است. این دانشجو سوال دیگر خود را از حداد اینگونه پرسید: اگر اصلاح طلبان با یکدیگر به اجماع برسند اصولگرایان نیز حاضر به اجماع هستند ، حداد عادل پاسخ داد: اگر اصلاح طلبان بر کاندیدای خاصی اجماع بکنند یا نکنند بنده فکر می کنم تکثر کاندیدای اصولگرا مضر است و باید به سمت وحدت پیش برویم.

وی در خصوص نحوه برخورد قوه قضائیه با کابینه دولت نیز گفت: تا جایی که اطلاع دارم در همین کابینه احمدی نژاد دورادور قوه قضائیه برخی افراد را بازجویی کرده و از آنها سوال کرده است و اینطور نیست که تاکنون اقدامی انجام نگرفته باشد و بخواهند از دولت بترسند البته این را بگویم عموما وزیران کابینه دولت پاکدست هستند.

حداد عادل  در خصوص مشایی گفت: بنده دل خوشی از مشایی ندارم طرفدار مشایی نیز نیستم و یکی از انتقادهایم به دولت نیز در خصوص تفکر مشایی است.

دانشجویی در خصوص فساد مالی مشایی و حمایت و دو بار دیدار مشایی با امیر منصور آریا  گفت که حداد عادل پاسخ داد: اگر شخص شما سندی از فساد اقتصادی مشایی دارید رو کنید . اینکه یک فعال اقتصادی که کارخانجاتی داشته اگر دو بار با رئیس دفتر رئیس جمهور ملاقات کند دلیل  نمی شود رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این فساد نقش داشته باشد.

دانشجویی خطاب به حداد عادل گفت: چرا مشایی نامه وام امیر منصور آریا را امضا کرده است که وی پاسخ داد: شاید آن نامه برای اخذ وام بوده است. من برای خوشایندی شما حرف نمی زنم بلکه چیزی که درست است را خواهم گفت. اگر سندی در خصوص فساد مشایی دارید به من بدهید تا به قوه قضائیه ارائه کنم. آن فرد حق داشته تا سقف 900 میلیارد تومان وام بگیرد و این کار قانونی بوده است.

دانشجوی دیگری به کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر قانونی بوده چه نیازی به امضای مشایی داشته است که وی پاسخ داد من نمی دانم و نمی خواهم از مشایی دفاع کنم اما اگر شما بجز شنیده ها چیزی می دانید بگویید.

وی با اشاره به  اظهارات اخیر مشایی گفت: اظهارات قابل نقد است حتی اگر گوینده آن نیت بدی هم نداشته باشد طرح آن درست نیست.

حداد عادل در پایان با بیان اینکه اگر من رئیس جمهور شوم برای کابینه ام خط قرمزی مشخص نمی کنم در خصوص دلیل تاخیر در برخورد با برخی افراد در کابینه خاطرنشان کرد: فکر کنید شما در یک مهمانی هستید و فرزندتان شیطنت می کند و شما منتظر می مانید تا مهمانها بروند و بعد گوش بچه را پیچانده و او را تنبیه کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل در حاشیه نشست دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که بین شعارها و مدرک تحصیلی شما تناقض وجود دارد، گفت: هر چقدر مدیریت بالا می رود تخصص کمتر می شود باید در این زمینه خردورزی و روش صحیح مدیریت مطرح باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ جای دنیا رئیس جمهوری وجود ندارد که همه چیز را بلد باشد، اظهار داشت: رشته ای هم وجود ندارد که رئیس جمهور تربیت کند.

حداد عادل درباره احتمال پیوستن سایر کاندیداها به ائتلاف پیشرفت گفت: ما نگفته ایم که این سه نفر از آسمان نازل شده اند هر کدام از اصولگرایان که درصد قابل توجهی از رای را داشته باشند به عنو ان نفر چهارم و پنجم می توانند وارد ائتلاف پیشرفت شوند به شرط اینکه کف رای را داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره اولویت اصلی خود در صورت پیروز شدن در انتخابات افزود: هر کس رئیس جمهور می شود باید میدان عمل اصلی خود را سامان دادن به مسائل اقتصادی قرار دهد و مدیریت صحیحی برای کاهش فشار گرانی و تورم اعمال کند.

حداد عادل همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر نظر شما در خصوص اظهارات اخیر  ولایتی دیگر عضو ائتلاف که نظر جامعتین را به عنوان یکی از شروط اصلی انتخاب نامزد نهایی ائتلاف می خواند چیست، گفت: آقای ولایتی هم نظرسنجی را نفی نکرده اند، ما باید برای پیدا کردن راه حل اصلی برای تعیین نامزد نهایی صحبت کنیم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: کسی نظر جامعتین یا نظرسنجی را انکار نمی کند تنها ممکن است وزن آن فرق کند، جامعتین هم به نظر سنجی باید اعتنا داشته باشند و پشت سر فرد بدون رای قرار نگیرند، ضمن اینکه نظر جامعتین برای انتخاب اصلح هم مهم است.

این کاندیدا در پاسخ به سئوال مهر درباره اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام  و رهبری مبنی بر تلاش برای تشکیل ائتلاف 10 نفره اصولگرایان گفت: کلیت این خبر را شنیده ام ، نظری ندارم .

حداد عادل همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر گفته محمد رضا باهنر کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان مبنی براینکه که ولایتی و قالیباف کنار نخواهند رفت، اظهار داشت: باهنر به عنوان یک فرد سیاسی نظر خود را گفت ما هم انکار نمی کنیم که اختلاف سلیقه داریم اما سعی کرده ایم به ائتلاف پایبند بمانیم.

 

کد خبر 2047876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha