۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۳۵

نماینده ولایتی:

باید در تمامی حوزه ها مدیریت خردمند شکل بگیرد

باید در تمامی حوزه ها مدیریت خردمند شکل بگیرد

نماینده علی اکبر ولایتی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید در تمامی حوزه ها از جمله آموزش و پرورش نیز مدیریت خردمند شکل بگیرد گفت: تدابیر علی اکبر ولایتی در خصوص نظام آموزشی کشور مشکلات پیش رو را برطرف می کند و قطعا با اجرای برنامه های ایشان تحول در آموزش و پرورش احساس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر مسجدی در نشست اعلام برنامه های علی اکبر ولایتی در حوزه  آموزش و پرورش که عصر دوشنبه در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سیستم آموزش و پرورش نیازمند تحول است و با توجه به وجود اسناد بالادستی همچون برنامه توسعه و سند چشم انداز باید راهکارهای مناسبی برای اجرای این برنامه ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گسستگی زیادی در مقاطع مختلف آموزش و پرورش وجود دارد توضیح داد: در حال حاضر مقطع پیش دانشگاهی و بدنبال آن موضوع کنکور با توجه به وجود صندلی های خالی در دانشگاهها چندان جدی نیست چرا که دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه هیچ برنامه ای برای زندگی آینده نداشته و تنها دنبال مدرک هستند.

مسجدی ادامه داد: برنامه های دانشگاه باید با جامعه هماهنگ باشد. این برنامه ها باید به گونه ای باشد که بتوان مشکلات جامعه را برطرف کندو هم اکنون آقای ولایتی در این زمینه برنامه ریزی هایی را انجام داده و در صورت رئیس جمهور شدنشان برنامه های مدون خود را اجرا می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان به دستاوردهای حوزه آموزش و پرورش بعد از انقلاب توجه کرد توضیح داد: شورای عالی آموزش و پرورش متشکل از نیروهای کارشناسی و نخبه در تمامی دوره ها بوده اند آنها اقداماتی را انجام داده اند و با تکیه بر کارهای آنها می توان در کنار توجه به اسناد بالادستی برنامه های سند ملی تحول را مدیریت کرد.

مسجدی توضیح داد: در حال حاضر اولویت دولت فعلی تمرکز روی مقاطع تحصیلی است و چندان توجهی به محتوای دروس نمی شود. تلاش آقای ولایتی بر این است که این دو کار را با هم انجام دهد البته رئیس جمهور خود نمی تواند تک تک کارها را ساماندهی کند بلکه او باید برنامه هایش را به تیم کارشناسی داده و با همکاری مجلس امور را اداره کند.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری درباره کمبود توجه در بحث آموزش و سلامت گفت: ما می توانیم با استفاده از تجارب کشورهای دیگری همچون مالزی، هند و ترکیه، مشکلات آموزشی را ساماندهی کرده و سهم خوبی را از اقتصاد کشور به آموزش و پرورش اختصاص دهیم ضمن آنکه در چند سال گذشته نگاههای بازتری نسبت به این وزارتخانه شده اما باید بودجه این وزارتخانه افزایش پیدا کند.

نماینده ولایتی گفت: مشکل اساسی کشور در موضوع بهره وری و مدیریت است. باید در تمامی حوزه ها از جمله آموزش و پرورش نیز مدیریت خردمند شکل بگیرد.

کد خبر 2048925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha