۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

هادربادی خبر داد:

ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبس

ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبس

طبس – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از راه اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هادربادی صبح پنج شنبه در دیدار با فرماندار طبس با اشاره به اینکه کشاورزی محور توسعه استان است، گفت : 38 درصد اشتغال استان متعلق به بخش کشاورزی  است و حدود 50 درصد مردم مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی دخیل هستند.

وی تغذیه مناسب گیاهان را عاملی موثر در  کنترل بیماری ها و سلامت انسانها در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: بیش از 92 درصد از نیازهای مردم در بخش کشاورزی در داخل کشور تامین می شود.

وی تاکید کرد: اکثر صنایع مربوط به بخش کشاورزی فعال است لذا اگر صنعت هم میخواهد فعالتر و پویاتر شود باید به بخش کشاورزی اهمیتی دو چندان داد.

هادربادری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طبس گفت : 57 محصول زراعی و باغی در طبس وجود دارد که با کیفیت و ارزشمند است و تنوع بالای گیاهان در طبس نشان از پتانسیل بالای شهرستان وبالطبع آن استان خراسان جنوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تخصیص اعتبار برای ایستگاه تحقیقاتی خرما در طبس خبر داد و افزود: ردیف اعتباری این ایستگاه محقق شده و در آینده ای نه چندان دور نیروی انسانی  نیز جذب خواهد شد.

وی از اعطای مجوز برای جذب 55 نفر نیرو در جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد پنج نفر به طبس اختصاص داده شده است.

هادربادی عنوان کرد:  ما طبس را به عنوان قطب کشاورزی می شناسیم و به همین دلیل می طلبد تا صندوق کشاورزان در طبس ایجاد شود که در حال حاضر تنها در سه استان  خراسان جنوبی، سمنان و تهران ایجاد شده  و سعی بر این است تا این صندوق در طبس نیز ایجاد شود.

معاون استاندار و فرماندار طبس نیز در سخنانی با اشاره به دیدگاههای امام راحل( ره) ومقام معظم رهبری در بخش کشاورزی گفت: باید سعی شود در راستای تبین اهداف و آرمانهای انقلاب در این بخش مهم قدم برداشته شود.

احمد طالبیان مقدم  عنوان کرد: در موضوع نام سال خصوصا در بخش حماسه اقتصادی مهمترین رکن تحقق آن،  اهمیت به  بخش کشاورزی است.

 

کد خبر 2050780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha